تولید 10 بازی ایرانی در سال 87 آغاز شد
 

تولید 10 بازی ایرانی با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای معاونت امورسینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 87 آغاز شد.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای محمد بیطرف قائم مقام این بنیاد با اعلام این خبر گفت:" شمشیر نادر"، "مسابقات رالی"،" فسقلی و چوب سحر آمیز4"،"ایمان پولادی"،"سیاره خاموش"،" تمساح پوزه کوتاه"،"نبرد خیبر"، "صنعت نفت"،"گرشاسب" و" انقلاب" بازی هایی هستندکه بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای با هدف حمایت از تولید داخلی و در راستای ترویج فرهنگ ایرانی – اسلامی از آنها به صورت مادی ومعنوی حمایت کرده است.

 

قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: حمایت های مادی این بنیاد از این 10 بازی به صورت مشارکت در تولید و در برخی موارد هم تولید کامل بازی بوده است.

 

وی با اشاره کیفیت بالای این بازی ها افزود : تولید این بازی ها از نیمه دوم سال قبل آغاز شده و در سال جاری در بازار عرضه خواهند شد.

 

بیطرف محتوای این بازی ها را درباره موضوعات ورزشی، تاریخی، مذهبی، دفاع مقدس و انقلابی برشمرد و افزود: این بازی ها در گونه های نقش محور، ماجراجویی، اکشن، کودک و نوجوان و ... تولید خواهند شد و در مقایسه با بازی های موجود، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند.

 

قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای همچنین در این باره خاطر نشان کرد: بازی های "ایمان پولادین"، "نبرد خیبر" و "انقلاب" با موضوعات انقلاب و دفاع مقدس،بازی" صنعت نفت" همزمان با سالگرد 100 سالگی صنعت نفت در کشور، "مسابقات رالی" با موضوعیت ورزش،" فسقلی و چوب سحر آمیز" و "تمساح پوزه کوتاه"، برای کودکان و نوجوانان تولید خواهد شد.