توسعه صنعت بازی های رایانه ای در گرو تحقیق و پژوهش است

سیدمحمد علی سید حسینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه سهم صنعت بازی های دیجیتال از پژوهش های دانشگاهی ناچیز است، اظهار داشت: کنفرانس تحقیقات بازی‌ های دیجیتال با رویکردی جامع و میان رشته ای تلاش می کند تا حضور پژوهشگران را در حوزه های مختلف در دانشگاه ها و مراکز علمی گسترش داده و از طریق مراکز علمی دانش تولید شده را به صنعت تبدیل کند.

وی ادامه داد: این کنفرانس می خواهد نشان دهد از نظر آکادمیک و علمی در صنعت بازی های رایانه ای پتانسیل بالایی دارد و می تواند یک ارتباط بین افرادی که در این زمینه پژوهش می کنند، ایجاد سازد.

حسینی با بیان اینکه کنفرانس ملی تحقیقات بازی های دیجیتال بزرگترین کنفرانس ایرانی در حوزه بازی است، گفت: این کنفرانس در رشته های مختلف علوم فنی و مهندسی، پزشکی، هنر و علوم انسانی در 9 محور برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: گرافیک رایانه ‌ای و بازی‌ های دیجیتال، هوش مصنوعی و بازی ‌های دیجیتال، جنبه‌ های فنی، الگوریتم‌ ها و معماری ‌های بازی ‌های دیجیتال، پردازش بازی ‌های دیجیتال، بازی ‌های جدی و بازی‌ وارسازی، اقتصاد، مدیریت و کسب‌ و ‌کار در بازی ‌های دیجیتال، ابعاد رفتاری و اجتماعی بازی ‌های دیجیتال، تعامل ‌پژوهشی در بازی ‌های دیجیتال و هنر و طراحی بازی ‌های دیجیتال محورهای اصلی این کنفرانس هستند.

رئیس مرکز تحقیقات بازی‌ های دیجیتال ادامه داد: بنیاد ملی بازی ‌های رایانه‌ ای به عنوان متولی صنعت بازی ‌های دیجیتال، هر ساله با همکاری یکی از دانشگاه‌ های بزرگ کشور این کنفرانس را برگزار می‌ کند و مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرِک) به عنوان دبیرخانه این کنفرانس، مأموریت خود را رشد روزافزون این شبکه علمی می ‌داند.

حسینی افزود: علاقه مندان می توانند تا 20 شهریور ماه اصل و چکیده مقالات خود را به مرکز تحقیقات بازی های رایانه ای ارسال کنند و تا کنون 60 نفر در این کنفرانس ثبت نام کرده اند.

وی گفت: بازی های دیجیتال به عنوان یک سرگرمی جذاب، می تواند در اقتصاد نقش مهمی داشته باشد.

اولین دوره کنفرانس ملی تحقیقات بازی های دیجیتال به میزبانی دانشگاه علم صنعت دوم آذر ماه برگزار می ‌شود.