اولین دوره‌ی کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال پاییز امسال برگزار می‌شود

اولین دوره‌ی کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فنآوری‌ها، و کاربردها پاییز امسال توسط مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (DIREC) برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سیدمحمدعلی سیدحسینی دبیر کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال که اختصارا DGRC نامیده می‌شود با اعلام این خبر گفت: این کنفرانس از رهیافت‌های گوناگون با موضوعیت بازی‌های دیجیتال شکل می‌گیرد و نخستین کنفرانس علمی است که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود .

وی افزود: کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال با همکاری دانشگاه‌های معتبر کشور و به طور سالیانه برگزار خواهد شد که امسال این کنفرانس با همکاری دانشگاه‌ علم‌وصنعت شکل می‌گیرد.

سیدحسینی اظهار کرد: در این کنفرانس تلاش شده تا پژوهش‌هایی از همه زمینه‌های علمی نظیر علوم مهندسی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم پزشکی و هنر حضور داشته باشند تا فراگیری و گستردگی بیشتری ایجاد کند.

مدیر پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: با این رویکرد، این کنفرانس می‌تواند گستردگی دامنه مطالعات و تحقیقات پیرامون پدیده بازی‌های دیجیتال را به رخ بکشد و به موجب جامعیت این کنفرانس، بسیاری از رشته‌های علمی در آن حضور خواهند داشت و می‌توانند بدین‌وسیله ظرفیت‌های نهفته بازی‌های دیجیتال در کشور را فعال سازند.

وی افزود: با برگزاری این کنفرانس انتظار می‌رود در آینده شاهد ساخت بازی‌های نوآورانه بیشتری باشیم و علاوه بر این کنفرانس که هرسال میزبان دست‌اندرکاران بازی‌های دیجیتال و متخصصان تمام حوزه‌های علمی است می‌تواند باعث فعال شدن انجمن‌های علمی جدید در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی شود.

سید حسینی در پایان اظهار کرد: موسسه دایرک به‌عنوان دبیر‌خانه دائمی این گردهمایی فعالیت می‌کند و به زودی جزئیات بیشتری درباره این کنفرانس و فراخوان آن منتشر خواهد شد.