سایت بازی سنتر به جمع رسانه‌های بین المللی در حوزه بازی پیوست

بازی سنتر به عنوان قدیمی‌ترین رسانه تخصصی بازی‌های رایانه‌ای در ایران، با به دست آوردن استانداردهای مورد قبول وب سایت متاکریتیک، در لیست مدیاهای مرتبط با بازی این مرجع بین المللی، به عنوان اولین و تنها وب سایت ایرانی دارای حق رأی، ثبت شد. متاکریتیک وب سایتی بین المللی ست که ناشران و رسانه‌های معتبر جهانی با حضور در آن به محصولات هنری و فرهنگی مانند فیلم، موسیقی، و بازی امتیاز می‌دهند. به دلیل اهمیت و اعتبار رسانه‌های حاضر در این وب سایت، امتیازهای داده شده به عناوین مختلف در میزان فروش محصولات می‌تواند تأثیر گذار باشد. از این پس نقد و بررسی بازی‌هایی که در بازی سنتر انجام می‌شوند و امتیازهای داده شده توسط منتقدین هیئت تحریریه به آن‌ها، در بین سایر مدیاهای بزرگ دنیا قرار داده شده و این امتیاز، در مجموع امتیاز جهانی آن عنوان بازی مؤثر خواهد بود.

علی مجرد، مدیر عامل بازی سنتر درباره چرایی اهمیت پیوستن به متاکریتیک و چگونگی رسیدن به این امتیاز توضیح داد: در سراسر دنیا، رسانه‌های تخصصی هر رشته‌ای، نقش مهمی را در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و توسعه‌ی آن تخصص ایفا می‌کنند. مثل سینما، پزشکی، علوم مهندسی و ... که رسانه‌ها و نشریات و تولیدات اختصاصی خود را دارند. به مقوله‌ی بازی‌ها و تولید محتوا پیرامون آن در دیگر کشورهای دنیا، بسیار جدی‌تر از آنچیزی که در کشور ما بدان پرداخته می‌شود، نگاه می‌شود و از این رو رسانه‌های تخصصی در این زمینه زیاد هستند و علاقمندان و تولیدکنندگان این صنعت را به خود جذب می‌کنند. رویکرد تخصصی به مقوله‌ی بازی و به شکل پیشرفته‌تر بازی سازی، از بدو تأسیس بازی سنتر با مدیران و کاربران همراه بوده در همین زمینه هم همیشه سعی شده که کیفیت محتوای تولیدی در وب سایت از استاندارد لازم برخوردار باشد. این استانداردها شامل دقت در شیوه‌های نگارش، شیوه‌های صحیح خبر نویسی، انتخاب هیئت تحریریه علاقمند به زمینه تخصصی بازی و تولید محتوای به روز، عدم پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و ...  هستند.  

وی ادامه داد: در این راه از فیلترهای بسیاری عبور کردیم، استانداردهایی رو در سطح جهانی رعایت کردیم و پس از مدت‌ها رایزنی و مکاتبات در نهایت امسال موفق شدیم که امتیاز متاکریتیک رو از آن خود کنیم. این امر میسر نمی‌شد مگر با سخت کوشی و درایت تیم مدیریت، هیئت تحریریه‌ای که طی سالیان در کنار سایت بودن و محتوا تولید کردن و همچنین کاربرانی که دلسوزانه و از روی عشق و علاقه شان به مقوله‌ی بازی همیشه در کنار سایت بوده اند.

مجرد در ادامه به دلایل اهمیت رسانه ها پرداخت و گفت: در همه جای دنیا رسانه‌ها نقش‌های کلیدی در رشد یک صنعت و یا معرفی یک محصول و خدمات را به استفاده‌کنندگان و مشتریان و کاربران ایفا می‌نمایند. آگاهی بخشی و افزایش سواد مخاطب درباره یک محصول و یا خدماتی خاص، از مهم‌ترین وظایف رسانه‌هاست. در واقع رسانه‌ها ویترینی هستند که تولیدکنندگان و محصولاتشان را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند. در ایران برای تولید کنندگان و صاحبان سرمایه، رسانه‌ها در جایگاه دوم و یا حتی سوم قرار گرفته‌اند و به میزان نفوذ و اهمیت آنها توجه چندانی نمی‌شود و به همین دلیل رسانه‌ها عموماً ضعیف و نحیف و با مشکلات بسیار به فعالیت خود می‌پردازند در حالی که در کنار تبلیغات، نقشی کلیدی در معرفی و شناساندن محصولات به مخاطبان بازی می‌کنند که فروش یک محصول و یا شناخت یک برند را تضمین می‌کنند. در زمینه بازی و رسانه‌های مرتبط هم همین مشکلات وجود دارد. ما امیدواریم با کسب این استانداردهای بین‌المللی توجه صاحبان سرمایه را به پتانسیل‌های موجود در بخش رسانه بازی‌ها معطوف کنیم تا موجب رشد صنعت بازی‌سازی در ایران شود و زمینه ایجاد رقابت با بقیه کشورهای دنیا  فراهم آید تا باعث سربلندی کشورمان در این عرصه گردیم.

برای مشاهده این وب سایت اینجا کلیک کنید.