جدی گرفته شدن بازی، اصلی‌ترین عامل پیشرفت صنعت بازی است

متین ایزدی، که برای دومین‌بار به عنوان دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران انتخاب شده بود، با اشاره‌ به رکوردشکنی تعداد آثار ارسالی به ششمین دوره جشنواره گفت: امسال ۲۰۶ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد که این تعداد چشم‌گیر، راوی دو مسئله‌ مهم هستند؛ اول آنکه بازی‌سازان، صاحبان اصلی این جشن و جشنواره، به این رخداد بزرگ اعتماد کامل دارند و آن را از آن خود می‌دانند. دیگر آنکه با این حجم تولید فاخر داخلی، ما با یکدیگر، پیام مهمی را مخابره می‌کنیم، و می‌گوییم که بازی جدی است!

ایزدی در ادامه صحبت‌هایش از ملی شدن جشنواره صحبت کرد و گفت: امسال سعی کردیم جشنواره را در سطح ملی برگزار کنیم، که این مهم با کمک نمایندگان محترم مراکز استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شد. همین‌جا از نمایندگان فهیم این جریان ملی و بزرگ تشکر می‌کنیم که دست یاری ما را به گرمی فشردند و صدای جشنواره و صنعت بازی‌مان را به دورترین گوش‌های این سرزمین رساندند.

دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با تشکر از حامیان جشنواره و رسانه‌ها گفت: امسال به شکل خارق‌العاده‌ای با اتکا به بازوی قدرتمند حامیان رسانه‌ای، صدای بازی و بازی‌سازی ایرانی به گوش همگان رسیده و نتیجه‌ این ارتباط موثر چیزی جز شکوفایی صنعت‌مان نخواهد بود.

متین ایزدی در ادامه روند داوری را تشریح کرد و گفت: امسال هم سعی کردیم در داوری فرآیندی بسیار شفاف و عادلانه داشته باشیم که بازی‌های برنده از تجمیع امتیازات ۱۳ داور متخصص داخلی و ۱۶ داور متخصص بین‌المللی، معرفی شوند. همچون سال گذشته، با توافقی رسمی و دوستانه، نماینده‌ کارگروه بازی‌های رایانه‌ای در نظام صنفی، به‌عنوان ناظر در جلسات داوری حضور پیدا کردند و فرآیند داوری‌مان همچون سال گذشته شفاف و بدون هیچ شائبه‌ای بود.

وی به جایزه ویژه فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: امسال در هیات داوران نگاه ویژه‌ای به «بهترین بازی با محتوای فرهنگی» داشتیم و با تجمیع نظر متخصصان صنعت، بازی‌ای را شایسته‌ این عنوان دانستیم که بهترین کارکرد را در ارتقای فرهنگ عمومی ایران اسلامی‌مان داشته باشد.