اولویت جذب سرمایه‌گذار خارجی در صنعت بازی

پیر کارده مدیرعامل گیم کانکشن، در نخستین بازدید خود از استودیوهای بزرگ بازی‌سازی به سراغ استودیو فن‌آوران آروند پاسارگاد رفت و با مسوولان اصلی این استودیو گفت‌وگو کرد. دکتر ساجدی مدیرعامل شناسا به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اصلی استودیو آروند نیز در این بازدید حضور داشت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، پیر کارده که از پنج استودیو بزرگ بازی‌سازی در ایران بازدید کرد در اولین بازدید خود به شرکت فن‌آوران آروند پاسارگاد (آروند استودیو) رفته و با اعضای اصلی این شرکت ملاقات کرد.

در ابتدای جلسه شرکت آروند در قالب ارائه‌ای ضمن معرفی اجمالی بازار ایران و همچنین صنعت بازی‌سازی کشور، به معرفی بازی‌های عرضه شده و هم‌چنین بازی‌های آتی خود پرداخت و سپس ویدیویی از بازی‌های در حال ساخت خود با عناوین Guns ‘N Heroes, Clash of Brains و ZombieCraft  را نمایش داد که بسیار مورد توجه آقای کارده قرار گرفت.

پس از آن کارده نیز با اشاره به کتاب صنعت بازی ایران که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به چاپ رسیده، از جلب شدن نظرش به صفحه آروند استودیو و جذابیت آرت استایل بازی‌ها به خصوص ZombieCraft گفت.

در این بازدید نیازهای آروند استودیو به عنوان یکی از بازی‌سازان بزرگ کشور مورد بررسی قرار گرفت که اصلی‌ترین آن‌ها در حوزه نشر خارج از ایران و سرمایه‌گذاری بیشتر به جهت توسعه فعالیت‌ها و ورود به بازارهای بین المللی بود.

دکتر ساجدی، مدیرعامل شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد (شناسا)، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر گروه مالی پاسارگاد نیز به همراه دو تن از مدیران این مجموعه در جلسه حضور داشتند و ضمن تاکید بر ادامه سرمایه‌گذاری در این صنعت، به اهمیت اضافه‌شدن سرمایه‌گذاران جدید به آروند استودیو به منظور ایجاد ارزش افزوده و انتقال تجربه به خصوص در حوزه ورود به بازارهای بین المللی اشاره کردند و به همین جهت اولویت را در همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی یا سرمایه‌گذاران داخلی با تجربه‌ی حضور در بازارهای بین المللی دانستند.

در انتها با درخواست مدیران آروند استودیو آقای کارده بازی Clash of Brains  که در مراحل پایانی تولید است را بازی کرده و با حمیدرضا دشتی، از موسسان و مدیر ارشد فنی آروند استودیو به رقابت پرداخته و توانست ایشان را در یک رقابت آنلاین سخت شکست دهد.