آگاهی خانواده‌ها در حوزه بازی‌های رایانه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد

آذربایجان غربی و به‌خصوص شهر ارومیه با عنایت ویژه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تبدیل به پاک‌ترین و سالم‌ترین استان از نظر بازار بازی‌های رایانه‌ای شده است. مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی مراسمی از عملکرد ایشان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر کریمی به عنوان مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، به همکاری با ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز شتافت و طی یک برنامه مشخص این استان را به طور کامل از بازی‌های غیرمجاز پاک‌سازی کرده است.

حسن کریمی قدوسی با تقدیر و تشکر از حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی گفت: ای‌کاش این اهتمام در تمامی استان‌های کشور وجود داشته باشد و باید عملکرد آذربایجان غربی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای به عنوان نمونه‌ای موفق در کشور بسط داده شود.

وی افزود: ادارات ارشاد در شهرستان‌ها در واقع متولی فرهنگ در آن شهر هستند و پای کار آمدن آن‌ها در این حوزه، کمک بسیار خوبی خواهد بود.

کریمی قدوسی به عدم وجود یک مرکز حقوقی در شهرستان‌ها به عنوان نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بایستی با کمک ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها، ظرفیت‌های بازی‌سازی در کل کشور را سنجیده و با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی، برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم تا به تولید ملی کمک شود.

حجت‎‌الاسلام کریمی، استان آذربایجان غربی را در برابر تهاجم فرهنگی و کالاهای قاچاق فرهنگی آسیب‌پذیر خواند و گفت: طی جلسه‌ای خصوصی که با حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه استان داشتیم، ایشان ورود جدی به مسئله کردند و همین باعث شد تا تمام مدیران فرهنگی استان پیگیر شوند.

وی افزود: با کمک تمامی نهادها و واحدهای مربوطه، طی عملیاتی در سطح کل شهر ارومیه، تمامی توزیع‌کنندگان بازی‌های رایانه‌ای مورد بازرسی قرار گرفته و بازی‌های غیرمجاز آن‌ها جمع‌آوری شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: علاوه بر مدیران فرهنگی و مسئولان آموزش و پرورش، جلسات متعددی با دادستانی و قضات دادگستری داشتیم و حالا دو شعبه ویژه جرایم رایانه‌ای در استان داریم.

وی به فضای نمایشگاهی اختصاصی در شهرستان و آمادگی برای برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و افزود: اداره ارشاد استان فضایی اختصاصی و بسیار مناسب جهت برگزاری نمایشگاه دارد و در صورت حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از نظر تجهیزاتی می‌توان نمایشگاهی اختصاصی برای استان داشت.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قول حمایت کامل تجهیزاتی و کمک به برگزاری نمایشگاه را داد و قرار شد تا پس از بررسی‌های اولیه، نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای مختص استان آذربایجان غربی با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در فصل تابستان برگزار شود.