مسابقه «طراحی بازی تلفن همراه» با هدف آموزش زبان فارسی

بنیاد سعدی با هدف گسترش هر چه بیشتر زبان فارسی در جهان، مسابقه «بازی‌نامه نویسی» و «طراحی بازی تلفن همراه» ویژه غیر فارسی زبانان را برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بنیاد سعدی به عنوان متولی آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان، در نظر دارد بازی‌هایی قابل اجرا در سیستم‌عامل‌های تلفن همراه را به منظور یادگیری هرچه بهتر زبان فارسی برای فارسی‌آموزان خارجی تولید کند.

بر این اساس، این مسابقه در دو بخش «بازی‌نامه نویسی» و «طراحی بازی تلفن همراه» و با هدف «استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های نوین آموزشی»، «ترغیب هرچه بیشتر زبان آموزان به فراگیری زبان فارسی» و نیز «شناسایی افراد خلاق و متخصص در عرصه بازی‌نامه نویسی و طراحی بازی تلفن همراه»، برگزار می‌شود.

بازی‌ها باید بتوانند با در نظر گرفتن اصول آموزشی، خلاقیت، گستره کاربرد، زیبایی و غیره مهارت‌های «گفتاری، شنیداری، نگارش و خواندن در زبان فارسی» را تقویت کرده و آموزش دهند.

بنیاد سعدی جمعاً بیش از 16 میلیون تومان را برای آثار برتر مسابقه در نظر گرفته است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه شرکت در مسابقه می‌توانند به وب‌گاه saadifoundation.ir مراجعه نمایند.