بازی‌های ویدئویی اثر مخربی روی کودکان ندارند

دانشگاه گلاسکو، در سال جاری، مقاله‌ای منتشر کرد که نشان می‌دهد بازی‌های ویدئویی عملا هیچ اثر مخربی روی کودکان نمی‌گذارند.

راهنمای دریافت گواهینامه شرکت در کلاس‌های تخصصی TGC

گواهینامه شرکت در کلاس‌های تخصصی رویداد TGC 2017 آماده شده و شرکت‌کنندگان می‌توانند جهت دریافت آن اقدام نمایند.

آنگلا مرکل نمایشگاه گیمزکام 2017 آلمان را افتتاح می‌کند

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، گیمزکام 2017 را که در مرداد برگزار می‌شود افتتاح خواهد کرد. این خبری است که برنامه‌ریز رویداد گیمزکام و انجمن تجارت سرگرمی‌های دیجیتال آلمان BIU آن را اعلام و تایید کردند.

موتور بازی‌سازی Corona 2D کاملا رایگان شد

موتور بازی‌سازی Corona 2D کاملا رایگان شد و علاقه‌مندان می‌توانند این موتور بازی‌سازی را از الان به‌صورت رایگان دریافت کنند.

اهالی صنعت بازی ايران درباره TGC چه گفتند [قسمت اول]

نمایشگاه و همایش بین‌المللی TGC 2017 نخستین دوره‌ی خود را با موفقیت تمام پشت سر گذاشت و تقریبا تمامی جامعه بازی‌سازی سراسر کشور ابتدا با حضور خود در رویداد و سپس در شبکه‌های اجتماعی خود دفاعی تمام قد از رویداد داشتند.

سرگذشت خواندنی یک بازی خلاقانه ایرانی/ «انگاره» جهانی می‌شود

طراح و سازنده بازی ایرانی «انگاره» با مرور مسیری که برای به سرانجام رساندن ایده خلاقانه خود پشت سر گذاشته، از تلاش برای عرضه جهانی این بازی گفت.

از بازی‌سازان ایرانی حمایت مالی مستقیم می‌کنیم / از حضور در TGC احساس غرور کردم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با محسن حاجی میرزایی ظهر امروز از نخستین نمایشگاه TGC بازدید کردند.

جوابیه روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رابطه با مطلب خبرگزاری فارس

پیرو درج گزارشی در آن رسانه با عنوان: «نمایشگاه TGC وزارت ارشاد، به نام همکاری با فرانسه به کام شرکت‌های آمریکایی» در تاریخ 13 تیرماه 1396 که حاوی گزاره هایی نادرست و اخباری کذب است، مقتضی است وفق قانون مطبوعات و برای تنویر افکار عمومی، پاسخ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به این گزارش منتشر شود.

نظرات مثبت غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان در نخستین رویداد TGC 2017

بزرگ‌ترین رویداد صنعت گیم ایران امروز کار خود را آغاز کرد و همانطور که انتظار می‌رفت با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان داخلی و خارجی مواجه شد.TGC 2017 (Tehran game convention) با حضور 120 شرکت بازی‌ساز درحالی آغاز به کار کرده است که حدود 30 درصد از آن‌ها را شرکت های خارجی به خود اختصاص داده‌اند. در این گزارش به بررسی نظرات شرکت کنندگان درباره TGC می‌پردازیم که می‌خوانید.

رویداد TGC 2017 دروازه ورود بازی‌های ایرانی به بازار های بین‌المللی است

نشست خبری Pierre Carde مدیرعامل شرکت گیم‌کانکشن، حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مهرداد آشتیانی دبیر همایش و نمایشگاه بین‌المللی Tehran Game Convention، در نخستین روز این رویداد برگزار شد.

فراخوان شتاب‌دهنده آواگیمز برای پذیرش تیم‌های جدید

شتاب‌دهنده آواگیمز با انتشار فراخوانی جدید از پذیرش تیم‌های جدید بازی‌سازی در مجموعه خود خبر داد.

رویداد TGC، بزرگ‌ترین گردهمایی تجاری بازی‌سازان در منطقه خاورمیانه شد

با ثبت‌نام قطعی 2 هزار نفر برای حضور در نخستین رویداد تجاری صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران، Tehran Game Convention به بزرگ‌ترین گردهمایی بازی‌سازان در منطقه منا بدل شد.

آئین‌نامه اجرایی فعالیت ناشران و ویرایشگران بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد

آئین‌نامه اجرایی فعالیت ناشران و ویرایشگران بازی‌های رایانه‌ای در سال 1396 توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر شد.

معرفی رسانه‌های بازی در ایران [قسمت آخر]

در دو قسمت قبل، به معرفی رسانه‌های فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای پرداخته و تک به تک آن‌ها مورد بررسی قرار گرفتند و مسئولان این رسانه‌ها نیز در مورد شرایط کاری خود توضیحاتی ارائه کردند. در قسمت آخر این پرونده رسانه‌های زومجی، دنیای بازی، اتاق بازی و بازی‌نما معرفی خواهند شد.

آخرین مهلت ارسال مقاله به اولین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال

اولین کنفرانس «تحقیقات بازی‌های دیجیتال؛ گرایش‌ها، فناوری‌ها و کاربردها»، دوم آذرماه امسال به میزبانی دانشگاه علم‌وصنعت ایران برگزار می‌شود.

داوری «جایزه توسعه‌دهندگان» رویداد TGC به اتمام رسید

داوری بازی‌های ایرانی در بخش جایزه توسعه‌دهندگان (Development Awards) توسط ۲۱ داور بین‌المللی انجام شد و روند داوری این مسابقه به پایان رسید.

فرصت‌های ویژه تبلیغاتی برای ۹ شرکت بازی‌سازی که به گیمزکام آلمان می‌روند

مدتی پیش نتیجه‌ی درخواست‌های شرکت‌ها جهت حضور در نمایشگاه گیمزکام 2017 آلمان مشخص شد و ۹ شرکت بازی‌سازی جهت برخورداری از فضای اختصاصی در پاویون ایران انتخاب شدند.

نهمین دریچه از «ماهنامه مطالعات بازی» منتشر شد

شاید هنوز برای بسیاری از پژوهشگران، بازیکنان و بازی‌سازان، ضرورت و جایگاه سواد در رسانه روشن نشده باشد. حوزه سواد که از سال‌ها قبل به عرصه مطالعات فضای دیجیتال ورود پیدا کرد و کم‌کم جای پای خود را در تمام رسانه‌ها، مستحکم نمود، امروز با تکیه بر شواهد آماری و جایگیزینی بازی‌های دیجیتال با دیگر اشکال رسانه‌ای و حتی رسانه‌های نوین، مدعی ضرورت توجه به نقش این عامل زیرساختی در مواجهه، مطالعه و ساخت بازی‌های دیجیتال است. با توجه به حجم عظیم و گسترده ارائه اطلاعات در زمینه بازی‌ها و سرگرمی، وجود معیارهای نظری و کاربردی جهت استفاده از این گستره متنوع حائز اهمیت است. هیجان و فراغت خاطر از عواملی است که کاربران را به استفاده از بازی و سرگرمی‌های دیجیتال سوق می‌دهد؛ اما این که آیا این دو عامل در استفاده از سرگرمی‌های رایانه‌ای و دیجیتال، شرط لازم و کافی است، جای تأمل دارد. داشتن دیدگاه و رویکردی انتقادی در کاربرد این دسته از بازی‌ها، اهمیت پرداختن به این موضوع را از دیدگاه جامعه‌شناختی و ارتباطی دو چندان می‌کند. سواد رسانه‌ای از جمله ابزارهایی است که مخاطب را در کاربرد بهتر بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال یاری می‌نماید. داشتن تفکری خلاق و آگاهانه در مسیر انتخاب بازی‌ها و استفاده از آن‌ها، هسته مرکزی سواد رسانه‌ای با رویکردی انتقادی است. آگاهی از نیازهای خود، ضرورت پرداختن به بازی‌ها به عنوان ایجاد لذت و سرگرمی یا یادگیری مفاهیم و انواع متنوع بازی‌ها در قالب گروهی به فرد فرصت خودآگاهی و استفاده از تفکر خلاقانه را می‌دهد. کاربرد سواد بازی در متن ‌بازی‌ها و از طرفی رویکرد خودآگاهانه‌ای که بازیکنان در جریان بازی اتخاذ می‌کنند بر اهمیت شناخت در حوزه بازی‌ها می‌افزاید. لذا، ضمن پرداختن به مباحث بنیادین سواد رسانه‌ای، به تفکر انتقادی و ضرورت پرداختن به آن به عنوان هسته اصلی بازی در عصر دیجیتال اشاره خواهد شد. برای خرید این شماره از نشریه «دریچه» از کتابراه استفاده کنید.