جلو زدن بازار موبایل از بازار بازی‌های آنلاین

یک گزارش جدید نشان می‌دهد رشد بازار گیم کشور چین تا سال 2022 با شتاب بالایی همراه خواهد بود و طبق این پیش‌بینی‌ها تا سال 2022 با رشد فزاینده بازار چین شاهد پیشی گرفتن بازار بازی‌های موبایل از بازار بازی‌های آنلاین خواهیم بود.

درامد حاصل از فروش بازی‌ها در بازار چین تا سال 2022 به 42 میلیارد دلار خواهد رسید. گزارشی که شرکت اطلاعاتی Niko Partners منتشر کرده، حاکی از این است که رشد بازار بازی‌های رایانه‌ای در چین با شتاب بالایی ادامه دارد و بازی‌های کامپیوترهای شخصی و موبایل تا سال 2022 در این کشور به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داشت.

شرکت نیکو در گزارش خود خاطرنشان کرده که بیش از نیمی از جمعیت 600 میلیونی گیمرهای چینی به انجام بازی‌های آنلاین کامپیوترهای شخصی می‌پردازند و همین موضوع این کشور را به بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازار بازی‌های آنلاین تبدیل می‌کند. به علاوه کشور چین با در اختیار داشتن بیش از 25 درصد از کل درامدهای بازی‌های موبایل در جهان، بزرگ‌ترین بازار این حوزه از بازی‌های ویدیویی است.

شرکت نیکو در گزارش خود اذعان داشته که شرکت‌های بازی‌سازی در جهان، سازندگان سخت‌افزار و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت بازی باید میزان پیچیدگی بازار بازی‌های موبایل در چین و انتظارات بازی‌کنندگان چینی را درک کرده و بر اساس رفتار، خواسته‌ها و واقعیت‌های اقتصادی آن‌ها برای ساخت بازی‌ها تلاش کنند تا بازی آن‌ها به موفقیتی در بازار این کشور برسد.

 در ادامه‌ی این گزارش، نیکو اشاره می‌کند که انتظار می‌رود تا سال 2022 مجموع بازی‌کنندگان بازی‌های آنلاین کامپیوترهای شخصی در چین به 350 میلیون نفر برسد. این میزان پیشرفت از نظر اقتصادی بازار بازی‌های رایانه‌ای چین را از 15.5 میلیارد دلار در سال 2017 به 17.4 میلیارد دلار می‌رساند.

ورزش‌های الکترونیکی نیز یکی از دلایل اصلی پیشرفت بازار چین محسوب می‌شود که در حال حاضر تحت تاثیر بازی‌های سبک بتل رویال قرار گرفته است.

بازار بازی‌های موبایل چین نیز بنا بر پیش‌بینی شرکت اطلاعاتی نیکو در پنج سال آینده با 8 میلیارد دلار رشد اقتصادی، از 16 میلیارد دلار سال 2017 به 24.7 میلیارد دلار در سال 2022 خواهد رسید. این موضوع بازار بازی‌های موبایل چین را به یکی از پیشروترین بازارهای گیم جهان تبدیل می‌کند. اگر پیش‌بینی‌ها به واقعیت تبدیل شوند، بازار موبایل تا این سال از بازار بازی‌های آنلاین نیز پیشی خواهد گرفت.

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل پیشرفت بازار بازی‌های رایانه‌ای در کشور چین افزایش تعداد گیمرهای زن در این کشور است. تعداد زنان گیمر در کشور چین در پنج سال گذشته، افزایشی 5.2 درصدی در هر سال را تجربه کرده است و در حوزه‌ی بازی‌های موبایل تا سال 2021 به رسیدن مجموع گیمرهای بازی‌های موبایل تا تعداد 720 میلیون نفر کمک خواهد کرد.