سود بازی‌های موبایلی تا سال 2020 به 65 میلیارد دلار خواهد رسید

برای دومین سال پیاپی صنعت بازی‌های موبایل در جهان به عنوان سودآورترین بخش این بازار قدرتمند شناخته شد. در سال 2017 بازی‌های موبایل 42 درصد از کل بازار بازی‌های رایانه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند و سود این صنعت در این سال به رقم خیره‌کننده‌ی 46.1 میلیارد دلار رسیده است.

با در نظر گرفتن درآمد 38.6 میلیارد دلاری در سال 2016 باید اذعان داشت که این صنعت با شیب قابل توجهی به رشد خود ادامه می‌دهد. در همین سال سهم گوشی‌های هوشمند بیش از 28 میلیارد دلار و سهم تبلت‌ها نزدیک به 10 میلیارد دلار بوده است. در سال 2017 این میزان برای گوشی‌های هوشمند به 35.2 میلیارد دلار رسیده و تبلت‌ها با شیب کم‌تری همچنان گزینه‌ی چندان محبوبی برای بازی‌کنندگان موبایل محسوب نمی‌شوند.

همین آمار به ما چشم‌اندازی از بازار بازی‌های موبایل در سال‌های آینده ارائه می‌دهد. پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه‌ی روند رو به رشد سودآوری بازار بازی‌های موبایل در دو سال آینده هستند، اگرچه شیب این رشد نسبت به گذشته و در مقایسه با بازه‌ی سال‌های 2015 تا 2017 کاهش چشم‌گیری خواهد داشت. طبق این پیش‌بینی میزان سودآوری بازی‌های موبایل در سال 2018 به 52.6 میلیارد دلار خواهد رسید و در سال 2020 به رقم 65 میلیارد دلار نزدیک خواهد شد.

آمار سالانه‌ی گزارش Global Games Market نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند همچنان سهم بیشتری از بازار بازی‌های رایانه‌ای را به خود اختصاص داده و تبلت‌ها نیز به بازارا بازی‌های موبایلی کمک می‌کنند. سهم آسیای شرقی و استرالیا (با در نظر گرفتن چین) از این بازار پردرامد همچنان بیشتر از سایر نقاط جهان بوده و 54 درصد از کل بازار را در دست دارد. آمریکای شمالی با در دست داشتن 31 درصد از کل بازار در رده‌ی بعدی قرار دارد و بعد از آن اروپا با 26 درصد از سهم بازار همچنان یکی از پرکاربرترین نقاط جهان در بازار بازی‌های موبایل محسوب می‌شود. آمار نشان می‌دهد که در دو سال گذشته خاورمیانه و آفریقا بیشترین پیشرفت در این بازار را به خود اختصاص داده‌اند. درامد 2.32 میلیارد دلاری بازی‌سازان خاورمیانه و آفریقا در سال گذشته، در حالی است که این بازار با 46 درصد توسعه خود را به بازارهای سودآور جهان نزدیک می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود با ادامه‌دار شدن این میزان از رشد مقبولیت بازی‌های موبایلی در منطقه‌ی خاورمیانه و آفریقا، تا سال 2020 این منطقه در بازار موبایل سهم بیشتری از 65 میلیارد دلار سودآوری را به خود اختصاص دهد و به همین خاطر همچنان توسعه‌ی بازی‌های موبایل گزینه‌ی محبوب‌تری برای بازی‌سازان منطقه محسوب خواهد شد.