ناشران و بازی‌سازان مطرح بین‌المللی بازی‌های «جایزه گیمیستان» را داوری می‌کنند

هیات داوران 10 نفره «جایزه گیمیستان» در دومین رویداد Tehran Game Convention اعلام شد.

هیات داوران «جایزه گیمیستان» شامل نمایندگان ناشران و توزیع کنندگان بین‌المللی بازی‌های ویدئویی معرفی شدند و این افراد پس از پایان مهلت دریافت آثار، به انتخاب برترین بازی‌های منطقه گیمیستان می‌پردازند.

براساس این گزارش گیمیستان نام منطقه‌ای فرضی است که در آن 33 کشور آسیایی و آفریقایی، از هند و مراکش تا قزاقستان و یمن و همچنین کشورهای مانند ترکیه و مصر در آن حضور دارند. ویژگی این کشورها این است که تیم‌های جوان و خلاقی در این کشورها فعالیت کرده و صنعت بازی‌های ویدئویی در آنجا همانند کشورمان در حال رشد است. بیش از 2 میلیارد نفر در این منطقه زندگی کرده و 40 درصد آن‌ها روزانه به بازی کردن می‌پردازند.

هدف اصلی جایزه گیمیستان ایجاد فرصت برای توسعه‌دهندگانی است که به دنبال ناشران و خریداران بین‌المللی جهت حضور در بازارهای جهانی می‌گردند. به همین دلیل نیز داوران گیمیستان به صورت هدفمند انتخاب شده و شامل نمایندگانی از شرکت‌های بزرگ ناشر، توزیع‌کننده و خریدار بازی می‌شوند. همچنین این شرکت‌ها نیز در مناطق مختلف جغرافیایی فعالیت می‌کنند و به همین دلیل فرصت مناسبی برای بازی‌سازان است تا شانس خود را برای جلب نظر ناشران مختلف بین‌المللی امتحان کنند.

از جمله مطرح‌ترین داوران جایزه گیمیستان می‌توان به «رامی اسماعیل» بازی‌ساز بسیار مطرح مستقل و همچنین داورانی از شرکت‌های King و اسکوئر انیکس نام برد.

لیست کامل داوران را می‌توانید از طریق صفحه www.tehrangamecon.com/en/gamistan-juries مشاهده نمایید.

بازی‌سازانی که قصد رقابت در جایزه گیمیستان را دارند، تا ۳۱ فروردین ماه فرصت دارند آثار خود را از طریق صفحه www.tehrangamecon.com/en/enroll-your-game ارسال کنند. پس از آن نیز مرحله داوری آغاز شده و  نامزدهای هر بخش 15 خردادماه در سایت رویداد تی‌جی‌سی معرفی خواهند شد و سازندگان بازی‌های نامزد شده امکان حضور رایگان در رویداد را خواهند داشت. در نهایت بهترین بازی‌های منطقه گیمیستان 15 تیرماه و در مراسم اختتامیه TGC2018 معرفی می‌شود و جوایز ارزنده‌ای به برندگان تعلق خواهد گرفت.