تخفیف‌های زودهنگام بلیت‌های TGC به هیچ وجه تمدید نمی‌شود

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: براساس مصوبه هیات اجرایی TGC، علاوه بر این که به هیچ وجه امکان حضور رایگان در رویداد بین‌المللی TGC 2018 نخواهد بود بلکه تخفیف‌های زودهنگام اعلام شده نیز به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن کریمی دراین باره توضیح داد: نخستین دوره TGC تیرماه امسال در حالی برگزار شد که بیش از 2300 نفر از علاقه‌مندان و فعالان صنعت بازی‌های رایانه‌ای در این رویداد حضور داشتند.

وی افزود: حضور سخنرانان خارجی، ناشران و توزیع کنندگان بین‌المللی بازی و همچنین برگزاری کلاس‌های تخصصی موثر با حضور اساتید خارجی، سبب شد تا بازی‌سازان کشورمان استقبال خوبی از این رویداد داشته باشند و در نظرسنجی پس از آن هم امتیاز بسیار قابل قبولی به کیفیت و نحوه برگزاری دادند.

کریمی ادامه داد: پس از TGC2017 به بررسی جامع نقاط قوت و ضعف کار پرداختیم تا دومین دوره رویداد با کیفیت و اثربخشی بالاتری برگزار شود. در این جمع‌بندی، TGC با رویدادهای مشابهی که در ایران برگزار می‌شود مقایسه و مشخص شد قیمت تعیین شده برای این رویداد بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی آن است. حتی در برخی مواقع بلیت حضور در رویدادی که یک نصفه روز برگزار می‌شد و هیچ پذیرایی خاصی هم در آن اتفاق نمی‌افتاد، بالاتر از TGC بود که بیش از 30 سخنران خارجی در دو روز، به ارایه مباحث روز صنعت بازی‌سازی پرداختند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که درآمد TGC2017 از فروش بلیت ورودی و غرفه 6 درصد کل هزینه‌ها را پوشش داد گفت: در مجموع درآمدهای این رویداد تنها توانست 20 درصد هزینه‌ها را جبران کند، این در حالی است  که چنین رویدادهایی باید به سمت درآمدزایی رفته و برای آن که استمرار داشته باشند، خودشان بتوانند هزینه‌های‌شان را پوشش دهند.

کریمی ادامه داد: مجموع این بررسی‌ها سبب شد تا هیات اجرایی برگزاری TGC تصمیم بگیرد برای رویداد TGC2018 نه تنها هیچ بلیت ورودی رایگانی به متقاضیان اختصاص ندهد، که زمان استفاده از تخفیف‌های اعلام شده برای خرید زودهنگام بلیت نیز به هیچ وجه تمدید نشود.

وی با بیان این که با اجرای این مصوبه طبیعتا با ریزش مخاطب مواجه خواهیم شد گفت: این ریزش را می‌پذیریم اما در عوض مطمئن هستیم کسانی به TGC می‌آیند که برای استفاده بیشتر از رویداد تلاش کرده و ارزش واقعی آن را می‌دانند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: قیمت تعیین شده جدید برای این رویداد، با توجه به حضور 10ها سخنران بین‌المللی و همه خدماتی که به شرکت‌کنندگان ارایه می‌شود، به هیچ وجه قیمت بالایی نیست. همچنین از علاقه‌مندان به حضور در TGC دعوت می‌کنم با خرید بلیت‌های شرکت در این رویداد تا 20 فروردین ماه از تخفیف خرید بسیار زودهنگام 30 درصدی بهره‌مند شوند.

کریمی گفت: در تجربه‌ای مشابه، در 8 سال گذشته هزینه حضور بازی‌سازان در نمایشگاه‌های خارجی پرداخت می‌شد. در سال 96 برای نخستین بار تصمیم گرفتیم برای حضور بازی‌سازان در نمایشگاه گیم‌کانکشن فرانسه، هزینه‌ای به بازی‌سازان پرداخت نشود و تنها 87 درصد تخفیف برای‌شان گرفتیم. بازی‌سازان نیز خودشان تمام هزینه‌ها را پرداختند و در تمام مدت نمایشگاه نیز در غرفه‌هایشان حضور داشتند. درباره TGC هم در شرایطی که کیفیت رویداد، حضور سخنرانان خارجی و خریداران و ناشران بین‌المللی به طور محسوسی افزایش پیدا خواهد کرد، حتما بازی‌سازان از آن استقبال می‌کنند به‌خصوص آن‌که در TGC 2018 تعداد سخنرانان خارجی به ۵۰ و تعداد ناشران خارجی به ۳۰ افزایش می‌یابد.

وی با بیان این که براساس برنامه‌ای که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به وزارت ارشاد داده است، TGC باید ظرف 5 سال آینده توان تامین هزینه‌های خود را داشته باشد گفت: برای موفقیت این پروژه نگاه اقتصادی نیز وجود دارد چرا که باید به سمتی برود که به کم‌ترین حمایت دولتی نیازمند باشد.

براساس این گزارش کسانی که بلیت مورد نیازشان را تا 20 فروردین خریداری کنند شامل تخفیف ویژه خرید بسیار زودهنگام 30 درصدی می‌شوند. همچنین تا دوم خرداد مرحله خرید زودهنگام است و بلیت‌ها با 20 درصد تخفیف عرضه خواهد شد. برای دانشجویانی هم که به صورت گروهی در این رویداد شرکت کنند 50 درصد تخفیف درنظر گرفته شده است.

در این دوره از رویداد قرار است 80 کنفرانس با حضور 50 سخنران خارجی و 30 سخنران داخلی برپا شود. همچنین مسترکلاس‌ها یک روز پیش از آغاز رسمی TGC برگزار خواهد شد تا شرکت کنندگان در این کلاس‌ها امکان بهره‌مندی هرچه بیشتر از کنفرانس‌ها را داشته باشند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر و حضور در TGC می‌توانند به سایت این رویداد به نشانی tehrangamecon.com مراجعه کنند.