ثبت‌نام فروشگاه‌های دیجیتال عرضه‌کننده‌ی بازی‌های موبایل و رایانه‌ای برای دریافت مجوز فعالیت عرضه‌

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پس از ماه‌ها بررسی کارشناسی جهت رونق صنعت بازی‌سازی داخلی و تغییر شرایط فعلی به نفع تولید ملی؛ آیین‌نامه‌‌ی «دستورالعمل نحوه‌ی صدور مجوز و پروانه عرضه‌ی تجاری بازی‌های رایانه‌ای» را تدوین نموده که بزودی اجرایی می‌شود.

پیش از اجرایی شدن این ضوابط، تمامی فروشگاه‌های دیجیتال عرضه‌کننده‌ی بازی‌های موبایل و رایانه‌ای بایستی از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای «مجوز فعالیت عرضه‌» دریافت کنند. این عرضه‌کنندگان جهت ثبت‌نام اولیه برای کسب مجوز تا ۱۰ بهمن ماه فرصت دارند از طریق فرم‌های مربوط به اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی اقدام نمایند.

وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های الکترونیکی که پیش از این از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مجوز گرفته‌اند، تا زمان اتمام اعتبار مجوز لازم نیست در این خصوص اقدامی انجام دهند.

با توجه به آیین‌نامه‌ی «دستورالعمل نحوه‌ی صدور مجوز و پروانه عرضه‌ی تجاری بازی‌های رایانه‌ای»، از سال ۱۳۹۷ تمامی بازی‌های خارجی که در فضای دیجیتال عرضه تجاری می‌شوند می‌بایست «پروانه عرضه‌ی تجاری» از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای داشته باشند. بدیهی است تنها فروشگاه‌های دیجیتالی که «مجوز فعالیت» دارند می‌توانند با دریافت پروانه عرضه‌ی تجاری به انتشار بازی‌های خارجی بپردازند.


ثبت نام مجوز فعالیت عرضه  اشخاص حقیقی


ثبت نام مجوز فعالیت عرضه برای اشخاص حقوقی