مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای نگران فیلتر شدن بازی‌های محبوب‌شان نباشند

در روزهای اخیر خبر فیلتر شدن بازی‌های خارجی به‌صورت گسترده‌ای در فضای مجازی منتشر شد و نگرانی‌هایی را در بین گیمرها و بازی‌سازان ایجاد کرد در حالی که مسائل مطرح شده به‌هیچ‌وجه آن چیزی نیست که در واقعیت اتفاق می‌افتد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، قویا تاکید می‌شود که طرح ارائه مجوز به بازی‌های خارجی که از سال آتی اجرایی می‌شود، ارتباطی به فیلتر شدن بازی‌های محبوب خارجی و مارکت‌های خارجی مثل استیم، اوریجین و همچنین سرور بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی ندارد.

براساس این طرح، بازی‌های خارجی که به صورت رسمی روی مارکت‌های داخلی «عرضه تجاری» می‌شوند، پیش از انتشار بایستی از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پروانه انتشار بگیرند در غیر این صورت اجازه انتشار نخواهند داشت. بازی‌های خارجی که در مارکت‌هایی مثل استیم و... منتشر شده‌اند به طور کلی بازار ایران را به رسمیت نشناخته و برای ایرانیان بازی‌ها را عرضه تجاری نمی‌کنند؛ در نتیجه واضح است که این بازی‌ها به هیچ‌وجه قرار نیست دچار محدودیت شوند و تنها محدودیت برای این دست از بازی‌ها رده‌بندی سنی بازی‌ها (ESRA) خواهد بود.

حسن کریمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در پیامی ویدیویی به گیمرها و بازی‌سازان اطمینان خاطر داد که قرار نیست بازی‌های محبوب‌شان فیلتر شود و جای نگرانی در این زمینه نیست. با کلیک روی تصویر زیر می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید.