حرکت شتابان بازی‌های رایانه‌ای در کشورنیازمند قوانین و مقررات به روز و جامع است

مدیر نظارت بر تحول سازمانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: در حال حاضر ۲۳ میلیون ایرانی کاربر بازی های رایانه ای در کشور هستند.

 

هادی جعفری منفرد در برنامه «اقتصاد مجازی» رادیو اقتصاد افزود: ایرانی ها به‌طور میانگین روزانه ۷۹ دقیقه از زمان خود را صرف انجام بازی می‌کنند که این امر بیانگر رشد چشمگیر پدیده بازی‌های رایانه‌ای در جامعه است.

وی در ادامه ضمن اشاره به نقش آفرینی صنعت بازی های رایانه ای در دنیا اظهارداشت: میزان درآمد صنعت بازی های رایانه ای تنها طی یک سال یعنی ۲۰۱۶ میلادی در سطح جهان افزون بر ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است.

مدیر نظارت بر تحول سازمانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: در حال حاضر دو میلیارد نفر در دنیا مشتری این صنعت هستند.

وی افزود: هم اکنون تعداد زیادی از افراد جامعه در سنین مختلف از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند.

جعفری منفرد ضمن اشاره به این جمله صنعت بازی‌های رایانه‌ای از جمله پرسودترین صنایع جهان به شمار می رود، اظهارداشت: گردش مالی بالای این بازار در ایران نیز قابل‌توجه است.

وی با بیان اینکه درآمد صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران ۴۶۰ میلیارد تومان است، گفت: جدا از سودآوری صنعت مزبور در توسعه کارآفرینی، ایجاد اشتغال، حمایت از تولید محصولات فرهنگی متناسب با فرهنگ بومی و غیره بسیار حائز اهمیت است.

مدیر نظارت بر تحول سازمانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای در مصاحبه با رادیو اقتصاد تاکید کرد: حرکت شتابان بازی های رایانه ای در کشورنیازمند قوانین و مقررات به روز و جامع تری است.

وی با بیان اینکه قوانین فعلی برای جهش در این صنعت کافی نیست، گفت: بازی‌های رایانه‌ای صنعتی سود آور و در عین حال فرهنگی برای کشور محسوب می شود.

جعفری منفرد در این مصاحبه چشم انداز صنعت بازی های رایانه ای کشور را بسیار امیدبخش و روشن توصیف کرد و افزود: تولید بازی‌های رایانه‌ای از جمله پول‌سازترین صنایع دنیا به شمار می‌آید و از نظر میزان اشتغالزایی، ارزآوری و صادرات نیز نقش زیادی در رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای فعال دارد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس کشورهای جهان توجه ویژه‌ای به صنعت تولید بازی‌های رایانه‌ای دارند و به این حوزه نه به دید صنعتی سرگرم‌کننده بلکه به عنوان صنعتی ثروت‌آفرین می‌نگرند.

مدیر نظارت بر تحول سازمانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: درشرایط حاضر جوانان ایرانی از توان لازم برای رقابت و حضور در سطح بازارهای جهانی برخوردارند.

وی در ادامه افزود: ایران امروز در حوزه بازی های رایانه ای دارای ظرفیت غنی از حیث نیروی انسانی خلاق و کارآمد است.‏