پلیس‌بازی‌ جواب نمی‌دهد/ نیازمند کار ایجابی هستیم

معاون ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای گفت: با پلیس‌بازی و ریختن در مغازه‌ها و جمع‌آوری بازی‌های غیرمجاز موفق نخواهیم شد مگر آنکه مردم متوجه این خطر شوند.

خسرو کردمیهن، رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به انتشار آماری از سوی نیروی انتظامی مبنی بر جمع‌آوری ۱۱ میلیون سی‌دی و بازی‌های غیرمجاز و با محتوای شیطان‌پرستی از سطح شهر تهران، گفت: این آمار را قبول ندارم؛ چراکه نیروی انتظامی هیچ گونه کارشناسی در حوزه بازی‌هایرایانه‌ای ندارد و البته قانون هم اینچنین تعریف کرده است که نیروی انتظامی نباید در حوزه بازی‌ها ورود کنند و البته خودشان هم بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که هیچ کارشناسی در این حوزه ندارند، حال چگونه می‌توانند اینچنین آماری را منتشر کنند.

وی ادامه داد: این آمار اشتباه است؛ پیش از آنکه دستور قاضی درباره محتوای نامناسب آن بخورد. انتشار چنین آماری افکار عمومی را تشویش می‌کند و ما نباید به واسطه آمار و گزارشات‌، خودمان را پررنگ جلوه ببخشیم و به آن رنگ و لعاب دهیم. چیزهایی که نبایدبگوییم را می‌گوییم؛ پیش از آنکه قانون به ما اجازه بدهد به آن عمل کنیم و درباره آن حرف بزنیم.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای تصریح کرد: پلیس چگونه می‌تواند ادعا کند که ۱۱ میلیون بازی و سی دی را که توقیف کرده است، با محتوای شیطان‌پرستی است؟ اگر پلیس بتواند عناوین ۳۰ بازی شیطان‌پرستی را درست مطرح کند، یک جایزه پیش من دارد. هر موضوعی کارشناس خود را می‌طلبد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای متولی این امر است.

وی بیان کرد: پاکسازی‌هایی که از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌شود، هیچیک عودت داده نمی‌شود چراکه همه جمع‌آوری‌شده‌ها غیرمجاز هستند. همه پاکسازی‌ها کارشناسی شده است و هیچیک از پاکسازی‌ها بدون کار کارشناسی نیست.

کردمیهن اظهار کرد: ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز در کل استان‌ها زیر نظر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با هماهنگی مرجع قضایی استان ونیروی انتظامی استان تشکیل شده است و کارهای پاکسازی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین راهی که باید انجام دهیم و آن کار بسیارمغفول مانده حوزه ایجابی است. ما به هیچ عنوان در حوزه سلبی نمی‌توانیم به صورت ۱۰۰ درصد موفق باشیم؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم کارهای ایجابی از سوی آموزشو پرورش، صداوسیما، رسانه‌ها انجام شوند یعنی همگی عزم‌شان را جزم کنند و نسبت به اطلاع ‌رسانیو فرهنگسازی به خانواده‌ها تلاش کنند.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای تصریح کرد: با پلیس‌بازی و ریختن در مغازه‌ها و جمع‌آوری بازی‌های غیرمجازی موفق نخواهیم شد مگر آنکه مردم متوجه این خطر شوند.

وی یادآور شد: متأسفانه پلیس عصر روز گذشته از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در قالب فعالیتی غیرکارشناسی اقدام به پاکسازی منطقه میدان امام خمینی شد که این امر یک سری تشنج‌ها و مشکلاتی را ایجاد کرده است. ۹۹ درصد بازی‌هایی که روز گذشته توقیف شده است، کاملا بازی‌های مجاز بود، به دلیل آنکه بدون کارشناسی کار را انجام داده‌اند.