بازی‌های ایرانی به جشنواره IMGA خاورمیانه بازگشت

با پیگیری‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیرامون حذف ۱۶ بازی ایرانی که در جشنواره IMGA خاورمیانه و شمال آفریقا نامزد شده بودند، این بازی‌ها مجددا به لیست نامزدهای جشنواره بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، پس از حذف این بازی‌ها در شب گذشته، واحد بین‌الملل بنیاد با مسئولان اصلی این جشنواره مکاتبه کرده و خواستار بازگشت بازی‌های ایرانی به جشنواره شد.

پس از پیگیری‌های صورت گرفته، بیانیه‌ای رسمی از سمت مدیریت IMGA به بازی‌سازان ایرانی ارسال شد که خبر از بازگشت بازی‌های آن به رقابت می‌داد. در این بیانیه دلیل حذف شدن بازی‌های ایرانی اصلاحیه‌ای در قرارداد بین IMGA MENA و IMGA جهانی عنوان شده که در آن کشور ایران برای شرکت در جشنواره منع شده بود که این محدودیت هم‌اکنون برداشته شده است. به گفته مدیرعامل IMGA بازی‌سازان ایرانی علاوه بر نسخه MENA می‌توانند در نسخه جهانی این جشنواره نیز شرکت کنند.

با توجه به این که ایران بیشترین تعداد نامزدی آثار را در این جشنواره به خود اختصاص داده است، شانس درخشش و برنده شدن بازی‌های ایرانی در این مسابقات بالاست.

دومین دوره مسابقات IMGA در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، ۲۰ آبان ماه در کشور عمان برگزار می‌شود و هم‌اکنون بازی‌هایی که نامزد شده‌اند در معرض رای عمومی قرار دارند.