وضعیت حضور نفرات برتر  لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران در مسابقات ESWC به زودی مشخص می‌شود

مدیرعامل شرکت مکعب نماینده رسمی مسابقات جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای (ESWC) در ایران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم استقبال از  لیگ بازی‌های رایانه‌ای امسال (IGL2017) امسال افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، عباس ارضی مدیرعامل شرکت مکعب نماینده رسمی مسابقات جهانی بازی‌های رایانه‌ای در ایران و مجری برگزاری لیگ بازی‌های رایانه‌ای کشور گفت: مسابقات جهانی بازی‌های رایانه‌ای از سال 2002 در فرانسه برگزار شده و این کشور هرسال میزبان بهترین بازیکنان بازی‌های ویدئویی از سراسر جهان است. البته در برخی سال‌ها این مسابقات در کشورهای دیگری مثل امریکا و کانادا برگزار شده است.

وی ادامه داد: شرکت مکعب نیز از سال 2012 به عنوان نماینده رسمی ESWC در ایران فعالیت خود را آغاز کرده و نمایندگان ایران را به این مسابقات اعزام کرده است.

ارضی درباره سابقه حضور ایران در رقابت‌های جهانی گفت: در سال 2014 نوید برهانی به نمایندگی از ایران قهرمان مسابقات فیفا شد. پس از این قهرمانی هم با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران راه‌اندازی شد تا از این طریق نماینده ایران برای اعزام به مسابقات جهانی انتخاب شود.

وی افزود: نخستین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران در سال 1394 و با حضور 2 هزار شرکت کننده برگزار شد. در سال گذشته نیز دومین دوره این مسابقات با حضور 3 هزار نفر برگزار شد و انتظار داریم استقبال امسال افزایش یابد و حتی به بیش از 5 هزار نفر برسد.

مدیرعامل شرکت مکعب گفت: در سال 94 قهرمان لیگ در رشته فیفا به رقابت‌های جهانی اعزام شد. در سال گذشته نیز قهرمانان سه رشته فیفا، PES و Counter Strike به مسابقات جهانی رفتند که نماینده ایران در رشته فیفا به جمع 8 نفر پایانی راه یافت. علاوه بر این سال گذشته یک دوره مسابقات بین‌المللی فیفا را به صورت آنلاین برگزار کردیم که قهرمانان بزرگ دنیا در این مسابقات شرکت کردند و نماینده ایران پس از سوئد، دوم شد.

ارضی درباره اعزام نماینده ایران به مسابقات جهانی 2017 توضیح داد: در حال مذاکره با مسوولان این رقابت‌ها هستیم و امیدواریم امکان حضور نمایندگان ایران در هر سه رشته فراهم شود.

وی درباره ویژگی‌های سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران گفت: این دوره از مسابقات به صورت فشرده در سایت ورزشی مجموعه برج میلاد به مدت 10 روز و در 5 رشته PES 2017 و FIFA 2017 در دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس 360، بازی ‌Clash Royale و بازی ایرانی Quiz of Kings با استفاده از موبایل و بازی Counter Strike Global Offensive در قالب تیم‌های پنج‌نفره برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت مکعب ادامه داد: جوایز این دوره ارتقا یافته و بازیکنان مجموعا بیش از یک میلیارد ریال جایزه می‌گیرند. اهدای یک دستگاه خودرو 206 به نفر اول رشته‌ای که بیشترین شرکت کننده را دارد و اعزام به مسابقات جهانی فرانسه (در صورت توافق و کسب سهمیه) از جمله جوایز سومین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران است.