استقبال ناشران خارجی از بازی موبایلی «پسرخوانده»

بازی موبایلی «پسرخوانده» که توسط تیم بازی‌سازی پاییزان توسعه داده شده است، به‌تازگی توانسته مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند. این بازی محیط منحصر به فردی دارد که در کمتر بازی ایرانی از این سبک استفاده شده است. در ادامه گفت‌وگویی با «محمد زهتابی» مدیر استودیو پاییزان را در رابطه با آخرین اثرشان خواهید خواند.

 

درباره سبک و ماجرای پسرخوانده توضیح دهید؟

بازی به سبک استراتژیک نوبتی است و ماجرای آن درباره جنگ‌ها و خانواده‌های مافیایی است. در این بازی هر بازیکن سه شخصیت انتخاب می‌کند، با آن‌ها به جنگ حریف خود می‌رود که او هم سه کاراکتر انتخابی دارد و با هم به طور آنلاین و همزمان مبارزه می‌کنند. در بازی پسرخوانده استراتژی انتخاب کاراکتر‌ها تاثیر زیادی روی برد یا باخت بازیکنان دارد زیرا هر شخصیت توانایی منحصر به فردی دارد که پلیر باید با انتخاب مناسب کاراکتر‌ها به جنگ با رقبا برود.

حال و هوای بازی نیز بر می‌گردد به 50 سال پیش ایران و کاراکتر‌ها نیز نسبت به آن زمان طراحی و شخصیت‌پردازی شده‌اند.

16 کاراکتر منحصربه‌فرد در این بازی وجود دارد که در تلاش هستیم تا این مقدار را بیشتر کنیم و در مدت زمان یکسال میزان آن را به 50 عدد برسانیم.

سعی شده تا نام‌های جذاب و منحصر به فردی مثل «چنگیز انفرادی» یا «شعبون خونخوار» برای کاراکتر‌ها انتخاب شود تا بر جذابیت بازی افزوده شود.

ماجرای پسرخوانده نیز از پیرزنی به نام «ننه جون» شروع می‌شود که این کاراکتر قصد دارد تا به جنگ گروه‌های مافیایی که کنترل شهر را به دست گرفتند برود.

این بازی در حال حاضر برای اندروید عرضه شده است که البته به زودی در اختیار کاربران iOS نیز قرار خواهد گرفت. پسرخوانده قابلیت انتشار برای نسخه دسکتاپ را نیز دارد و امیدواریم هرچه زودتر  بتوانیم این نسخه را نیز به دست کاربران برسانیم.


کمی درمورد گروهی که این پروژه را توسعه داده بگویید.

پسرخوانده توسط تیم «پاییزان» طراحی و تولید شده است که این تیم از دل گروهی بیرون آمد که پیش از این موفق به عرضه بازی «ارتش‌های فرازمینی» شده بود. پسرخوانده اولین بازی شرکت پاییزان است و چهارشنبه هفته گذشته (11 مرداد ماه) در اختیار کاربران قرار گرفت.

ما توانستیم بستر فنی خوبی را ارایه کنیم تا تعداد بالایی از بازیکنان بتوانند به طور همزمان با یکدیگر بازی کنند، بدون آنکه اختلال و مشکلی در ارتباط بین آن‌ها به وجود بیاید.

همچنین تصمیم داریم تا اشکالات این بازی را هرچه زودتر برطرف کنیم و به طور ماهیانه بسته‌های بروزرسانی خوبی را در اختیار کاربران قرار دهیم تا اگر مشکلی وجود داشت به سرعت برطرف شود.




میزان استقبال از این بازی در این مدت چقدر بوده است؟

ساخت این بازی یک سال و نیم پیش آغاز شد. میزان استقبال از بازی نیز در این مدت کوتاهی که عرضه شده بسیار بالا بوده است و تنها در چهار روز اول عرضه این بازی، حدود 30 هزار بار دانلود شد و پیش‌بینی می‌کنیم این عدد به‌زودی به 50 هزار دانلود برسد که رقم قابل توجهی خواهد بود.

این بازی به طور رایگان در اختیار گیمر‌ها قرار می‌گیرد و بازیکنان می‌توانند جهت سرعت بخشیدن به پیشرفت خود در بازی، از پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده کنند؛ البته این هزینه‌ها الزام آور نیست.


با توجه به اینکه در نمایشگاه TGC حضور داشتید آیا شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی از پسرخوانده استقبال کردند؟

بله میزان استقبال خارجی‌ها زیاد بود و قرار شد تا نسخه انگلیسی آن طراحی شود. البته هنوز با هیچ‌یک از شرکت‌های خارجی به توافق نرسیده‌ایم و هنوز در مرحله رایزنی‌های اولیه قرار داریم.

به طور کلی شخصیت‌پردازی‌های بازی مورد توجه خارجی‌ها قرار گرفته و فکر می‌کنم در صورت ورود به بازار‌های بین‌المللی استقبال خوبی از این بازی شود.

این بازی در حال حاضر فقط برای گیمر‌های ایرانی ارایه شده است و کاربران خارجی نمی‌توانند از طریق گوگل‌پلی آن را دریافت کنند.

البته جذب سلیقه خارجی‌ها کمی‌ سخت‌تر است و ما باید برای جذب آن‌ها تغییراتی را در کاراکتر‌ها به وجود آوریم تا بیشتر مورد توجه گیمر‌های کشور‌های دیگر قرار گیرد. به طور کلی فکر‌ می‌کنم این بازی پتاسیل راه‌یابی به بازار‌های آمریکایی و اروپایی را دارد و می‌تواند در بازار این کشور‌ها به خوبی بدرخشد.