احتمال اضافه شدن مسابقات بازی‌های ویدیویی به المپیک 2024 فرانسه

تونی استانگه عضو هیئت رییسه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه به رسانه‌ها از احتمال اضافه شدن مسابقات بازی‌های ویدیویی به المپیک ۲۰۲۴ خبر داده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، استانگه به رسانه‌ها گفته است که: موضوع اضافه شدن مسابقات بازی‌های ویدیویی در دستور کار برگزارکنندگان المپیک ۲۰۲۴ قرار دارد و این مسئله بایستی با کمیته بین‌المللی المپیک مطرح شده تا بتوان با ایجاد تعاملات سازنده راه را برای این نوع مسابقات باز کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ورزش‌های الکترونیکی از سال ۲۰۲۲ در دستور کار بازی‌های آسیایی قرار گرفته‌اند باید تاکید کنم که این مبحث در کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ قرار گرفته است. روسای کمیته برگزاری معتقدند در صورتی جذابیت المپیک برای نسل‌های آینده حفظ می‌شود که در کنار ورزش‌های واقعی ورزش‌های الکترونیکی هم راه اندازی شود. واقعیتی انکار ناپذیر وجود دارد و آن این است که زمان تغییر کرده است و به موازات آن تمایلات هم عوض شده‌اند.

تونی استانگه با بیان این که هنوز هیچ قطعیتی در این مورد وجود ندارد گفت:‌ برنامه‌ریزی برای المپیک ۲۰۲۴ از سال ۲۰۱۹ آغاز و پس از المپیک ۲۰۲۰ توکیو قطعی خواهد شد.

طبق برنامه از پیش تعیین شده در اجلاس لیما، کمیته بین المللی المپیک به‌طور رسمی پاریس را میزبان ۲۰۲۴ بازی‌های المپیک اعلام خواهد کرد.