ناشرانی که قبل از ابلاغ آئین‌نامه جدید محصولی خریداری کرده‌اند، کوپن می‌گیرند

براساس آئین‌نامه جدید اجرایی فعالیت ناشران و ویرایشگران بازی‌های رایانه‌ای که در تاریخ ۴ تیر 96 ابلاغ گردید، تغییراتی در حوزه نشر، قیمت‌گذاری و ویرایش ایجاد شده است که این تغییرات استثناءهایی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، براساس آئین‌نامه جدید که روند قیمت‌گذاری و اعطای کوپن در آن حذف شده است، سوالات و ابهاماتی برای بازی‌سازان ایجاد شده که جهت رفع مشکلات استثناءهایی در این زمینه در نظر گرفته می‌شود.

بازی‌سازانی که پیش از ابلاغ این آئین‌نامه و در سال گذشته محصول‌شان قیمت‌گذاری شده بود و بازی خود را طی قراردادی مشخص به ناشر فروخته و وجهی را دریافت کرده‌اند، ناشر آن بازی می‌تواند با ارائه‌ی مستندات مالی (فیش واریز به حساب بازی‌ساز) به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای براساس همان روال قبل کوپن دریافت کند.

براساس آئین‌نامه‌ی جدید کوپن‌های دریافت شده توسط ناشران، تبدیل به امتیاز می‌شود.

همچنین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درصدد است برای آن دسته از بازی‌سازانی که در سال گذشته محصول‌شان قیمت‌گذاری شده اما تا زمان ابلاغ آئین‌نامه جدید قراردادی با ناشر امضا نکرده‌اند و وجهی بین آن‌ها و ناشر رد و بدل نشده است؛ راهکاری برای حمایت شایسته‌ی آن‌ها در نظر بگیرد.