بازی موبایلی «بدو دهقان، بدو» با الهام از داستان دهقان فداکار منتشر شد

بازی موبایلی «بدو دهقان، بدو» بازگویی داستان ریزعلی، دهقان فداکاری است که با روشن کردن مشعلی جلوی برخورد قطار با کوه ریزش کرده را گرفته بود. این قهرمان سنتی ایرانی حالا در قالب یک بازی موبایلی در سبک «رانر» مجددا عرضه شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌کننده در این بازی باید دهقان فداکار را سوار بر الاغش از موانع رد کرده و همزمان شعله‌های پراکنده در مسیر را جمع‌آوری کند تا مشعل ریزعلی برای مدت بیشتری روشن بماند. امتیازی که بازی‌کننده کسب می‌کند با طول مسیری که توانسته مشعل را روشن نگه دارد رابطه‌ی مستقیم دارد. در این بازی همچنین بسته‌ی ماموریت‌ها وجود دارد که با انجام موفقیت آمیز هر کدام از آن‌ها، بازی‌کننده امتیازی ویژه دریافت می‌کند و می‌تواند در بازی از آن‌ها استفاده کند تا مشعل برای مدت زمان بیشتری روشن مانده و بدین ترتیب، امتیاز بیشتری کسب کند. بازی‌کنندگان بر اساس امتیازهایی که کسب می‌کنند در جدول امتیازات با هم به رقابت می‌پردازند. به علاوه یک «درخت مهارت‌ها» برای این بازی طراحی شده است که با کسب امتیاز، بازی‌کننده می‌تواند مهارت‌های دهقان را ارتقا داده و با استفاده از آن‌ها در بازی پیشروی بیشتری داشته باشد.

بازی «بدو دهقان، بدو» نامزد دریافت جوایز متعددی از «ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران» بوده است که از میان «بهترین بازی ساده‌ی سال»، «بهترین موسیقی» و «بهترین دستاورد هنری دو بعدی» توانسته دیپلم افتخار برای «بهترین دستاورد هنری دو بعدی» را کسب کند. این بازی همچنین در بخش «جوایز توسعه‌دهندگان» همایش TGC 2017 توانست به عنوان «بهترین بازی موبایل» انتخاب شود و جایزه ۵۰ میلیون تومانی را از آن خود کند. هیئت داوران این مسابقه همچنین از این بازی در بخش «خلاقانه‌ترین بازی موبایل» نیز تقدیر کردند.

بازی موبایلی «بدو دهقان، بدو» روایتی متفاوت از یک داستان شناخته شده است که با گرافیکی جذاب و متفاوت و سبکی درگیرکننده به مخاطب عرضه شده و توانسته خود را به عنوان یک بازی موفق معرفی کند. این بازی هم‌اکنون از طریق مارکت کافه بازار عرضه شده و به رایگان قابل دریافت است.