آنگلا مرکل نمایشگاه گیمزکام 2017 آلمان را افتتاح می‌کند

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، گیمزکام 2017 را که در مرداد برگزار می‌شود افتتاح خواهد کرد. این خبری است که برنامه‌ریز رویداد گیمزکام و انجمن تجارت سرگرمی‌های دیجیتال آلمان BIU آن را اعلام و تایید کردند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فعلا هیچ گونه جزییاتی از این رویداد افتتاحیه فاش نشده و فقط می‌دانیم که مرکل قرار است گیمزکام امسال را افتتاح کند و به احتمال بسیار زیاد یک سخنرانی هم در کار خواهد بود که از واجبات چنین مراسمی است.

سخنگوی BIU با تایید این موضوع گفت که فعلا نمی‌توانند جزییات این مراسم را فاش کنند و فعلا کافی است بدانیم که مرکل قرار است در روز 22 آگوست این رویداد بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی اروپا را افتتاح کند.

فلیکس فالک مدیرعامل BIU در این مورد می‌گوید: «حضور صدراعظم مرکل در گیمزکام امسال اهمیت صنعت بازی‌های ویدئویی را در فرهنگ و کسب و کار صنعت دیجیتال آلمان مشخص می‌کند. آلمان نیازمند این است که صنعت بازیش در صدر جدول صنایع دیجیتال قرار بگیرد.»

جرالد باس رئیس کلنمس هم می‌گوید: «حضور صدراعظم نشانه‌ای از یک ترقی بسیار بزرگ برای ماست. او با حضور خودش این افتخار را به حرکت رو به جلوی گیمزکام می‌دهد تا این رویداد، به یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین رویدادهای سیستم تجاری آلمان بدل شود.»

این اولین بار از زمان تاسیس گیمزکام در سال 2009 است که یک مقام بلندپایه‌ی آلمان این رویداد را افتتاح می‌کند. البته به‌نظر می‌رسد حضور مرکل در این رویداد به دلیل جمع کردن آرای رای دهندگان 18 تا 21 ساله آلمانی در انتخابات آینده باشد. ولی با این حال حضور صدراعظم آلمان برای افتتاح چنین رویدادی اهمیت بسیار زیاد صنعت بازی در جهان و رشد روز افزون آن به جهت درآمدزایی و پیشرفت و تولید شغل را به نمایش می‌گذارد.

گیمزکام 2017 از 22 تا 26 آگوست در شهر کلن آلمان برگزار خواهد شد. روز اول مختص مدعوین محدودی از رسانه‌ها است و از روز دوم، بازدید از آن برای عموم آزاد است. گیمزکام سال 2016 بیش از 345 هزار نفر بازدید کننده داشته است.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز طبق برنامه‌ریزی سالانه پاویون ایران را در این نمایشگاه برپا خواهد کرد و از ۹ شرکت ایرانی برای حضور در این نمایشگاه حمایت صورت می‌گیرد.