۲۲امین دوره‌ی نمایشگاه E3 در حال برگزاری است

نمایشگاه E3 یاElectronic Entertainment Expo ، بزرگترین نمایشگاه صنایع مربوط به بازی‌های رایانه‌ای است. این نمایشگاه توسط ESA، انجمن نرم‌افزارهای سرگرم‌کننده، درسال 1995 پایه‌گذاری شد.

در این نمایشگاه بازی‌سازان به نمایش بازی‌های در حال ساخت و سخت‌افزارهای ساخته‌شده مرتبط با بازی می‌پردازند. از سال 2007 به بعد E3 به یک نمایشگاه اختصاصی تبدیل شد که تنها کسانی که دعوتنامه‌ای دریافت کرده بودند می توانستند درآن شرکت کنند، که این امر موجب آن شد که تعداد شرکت‎کنندگان این نمایشگاه از60000 نفر در سال 2006 به 3000 تا 5000 نفر در سال 2007 کاهش یابد، و برای عموم مردم و کسانی که به بازی علاقه دارند نمایشگاه جداگانه ای با نام Entertainment for all Expo شکل بگیرد که آخرین رویدادهای دنیای بازی در این نمایشگاه در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرد.


نمایشگاه E3 2017

نمایشگاه E3 2017 از تاریخ 13 ژوئن (مصادف با سه‌شنبه، ۲3 خرداد ۱۳۹۶) آغاز شده و تا تاریخ 15 ژوئن سال 2017 میلادی (مصادف با پنج‌شنبه، 25 خرداد ۱۳۹۶) ادامه خواهد داشت.

همانند سال‌های گذشته بخش مهمی از نمایشگاه امسال نیز به کنفرانس مطبوعاتی بزرگ‌ترین شرکت‌ها و ناشران صنعت بازی‌های رایانه‌ای اختصاص دارد. امسال هفت کنفرانس مطبوعاتی ترتیب داده شده که در روزهای نخست اجرا می‌شوند. عموما در این کنفرانس‌ها شرکت‌ها برای نخستین بار از جدیدترین محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود رونمایی می‌کنند و با توجه به اهمیت این نمایشگاه در سطح جهان، تقریبا تمام گیمرها اخبار کنفرانس‌ها و بازی‌های معرفی شده را دنبال می‌کنند.

علاوه بر بخش کنفرانس‌ها که بیشترین بار خبری رویداد را به خود اختصاص می‌دهد، غرفه‌های وسیعی هم برای بازی‌ها در نمایشگاه حاضر است که شرکت‌کنندگان می‌توانند جدیدترین بازی‌های معرفی شده را تجربه کنند.

به طور کلی نمایشگاه E3 به مهم‌ترین مرجع برای رونمایی‌های جدید تبدیل شده و شرکت‌های مطرح بازی‌سازی در دنیا ترجیح می‌دهند که اول از همه محصول خود را در این نمایشگاه رونمایی کنند.

پس از E3، نمایشگاه گیمزکام آلمان مهم‌ترین نمایشگاه بازی در دنیاست که حتی برخی اوقات رونمایی‌های جدیدی در آن اتفاق می‌افتد.