۷۵ درصد ایرانی‌ها به دنبال بازی موبایلی

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد ایرانی‌ها به دنبال بازی های موبایلی هستند.

«حسن كریمی قدوسی» در این مصاحبه ضمن تقسیم‌بندی بازی‌های رایانه‌ای به دو دسته «كامپیوتری و كنترلی» و «موبایلی» افزود: طی چند ساله اخیر مصرف بازی‌های موبایلی در مملكت رشد زیادی داشته است.

وی با بیان اینكه هم‌اكنون 23 میلیون نفر در كشور به دنبال بازی‌های رایانه‌ای هستند، اظهارداشت: این تعداد جمعیت به‌طور متوسط روزانه 79 دقیقه از وقت خود را به بازی اختصاص می‌دهند كه اغلب بازی‌های موبایلی است.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به این جمله كه رقابتی كه بین بازی‌های ایرانی و خارجی وجود دارد یک رقابت ناعادلانه است، گفت: عمر بازی‌سازی رایانه‌ای در ایران 10 تا 11 سال و سابقه تولید این بازی‌ها در سایر كشورهای جهان افزون بر 30 سال است.

وی در ادامه با عنوان اینكه كیفیت بازی‌های خارجی نسبت به ایرانی بهتر است و مردم هم به این نوع بازی‌ها بیشتر رغبت نشان می‌دهند، افزود: بازی‌سازان داخلی باید كیفیت تولیدات خود را افزایش دهند تا از جنبه رقابت‌پذیری مناسبی برخوردار باشند.

كریمی قدوسی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برقراری عدالت بین بازی‌های داخلی و خارجی در كشور تاكید كرد و اظهار داشت: بازی‌های وارداتی همانند سایر كالا‌ها باید مشمول پرداخت عوارض باشند تا از این محل بازی‌سازان داخلی حمایت شوند.

وی با بیان اینكه در حال حاضر بازی‌سازان داخلی به ویژه در حوزه موبایلی در تامین مخارج و هزینه‌های خود با مشكل مواجه هستند، اذعان داشت: اگر روند بدین شكل ادامه پیدا كند بازی‌سازان داخلی یک به یک از چرخه فعالیت حذف و محتوای داخلی به مرور از بین خواهد رفت.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یادآور شد: هم اكنون بازی های رایانه ای خارجی بدون پرداخت عوارض از مبادی رسمی وارد كشور می شوند.

برنامه «روی خط بازار» كاری از گروه كشاورزی شبكه رادیویی اقتصاد است كه از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت 11 به مدت 55 دقیقه با هدف ارائه یك تصویر بزرگتر و كاملتر و قابل درك از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت رادیو اقتصاد مراجعه كنند.