تغییر زمان جشنواره به پایان سال، فرصت خوبی برای تبلیغ بازی‌هاست

وهاب احمدوند به‌عنوان داور بخش فنی ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران اعتقاد دارد انتقال تاریخ برگزاری جشنواره به انتهای سال به تبلیغ و اطلاع‌رسانی بازی‌ها کمک شایسته‌ای می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، احمدوند عقیده دارد که جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران فرصتی است تا رقابتی بین بازی‌های تولید شده داخل صورت گیرد و همچنین انتخاب بازی‌های برتر در سبک‌های مختلف و دستاوردها باعث می‌شود تا بازی‌سازان برای این رقابت تلاش کنند و به نسبت کیفیت بازی‌ها را بالا ببرند. همچنین این دست از جشنواره‌ها و حضور داوران خارجی باعث می‌شود تا دیگر کشورها نیز از وضعیت صنعت بازی‌سازی ایران باخبر شوند.

این بازی‌ساز در مورد کیفیت بازی‌های ارسال شده به جشنواره امسال می‌گوید: آثار ارسالی امسال با توجه به سال‌های گذشته از نظر تعداد رشد داشته است اما از نظر کیفیت می‌توانم بگویم که نه. به جز چند بازی که انگشت شمار هم هستند مابقی بازی‌ها چه از نظر فنی و چه از نظر طراحی خیلی قوی ظاهر نشده‌اند و شاید دلیل آن روی آوردن بازی‌سازان به ساخت بازی برای پلتفرم تلفن‌های هوشمند باشد. از نظر بنده بازی‌های ما بیشتر ویژگی‌های بازاری را دارند تا اینکه ویژگی‌های توسعه خوب را داشته باشند. ما انتظار تولید بازی‌های با کیفیت‌تر برای پلتفرم رایانه‌های شخصی را داشتیم اما متاسفانه تعداد بازی‌های رایانه‌های شخصی تقریبا ۱۵ درصد کل بازی‌ها را شامل می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش به تغییر زمان برگزاری جشنواره و همین‌طور اضافه شدن بخش فرهنگی صحبت کرد و افزود: زمان جشنواره در انتهای زمستان اتفاق خوبی است و چون در انتهای سال است، می‌توان انتظار داشت همانند جشنواره‌های خارجی، بازی‌های تولید شده در سال جاری در جشنواره همان سال شرکت کنند. نکته بعدی ایجاد فرصت خوب برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای فصل بهار و بازی‌هایی است که در جشنواره مقام آورده‌اند. اضافه شدن بخش فرهنگی هم اتفاق خوبی است و شاید همین بخش در سال‌های آینده مخاطبان خاصی را جذب کند تا بازی‌سازان محتوایی درست و فرهنگی برای دیده شدن در این بخش در بازی‌های تولید شده‌شان داشته باشند.

وهاب احمدوند در پایان صحبت‌هایش نیز به داوری اشاره کرد و گفت: روند داوری امسال همانند سال قبل خیلی خوب پیش می‌رود. البته امسال هم از نظر امکانات تکنیکی و هم فضای اختصاصی برای داوران و هم زمان کافی برای تست و بررسی بازی‌ها خیلی بهتر شده است. امیدوارم که همین روند در سال‌های آینده هم تکرار شود. وجود داورهای خارجی هم که امسال تعداد آن‌ها نسبت به سال گذشته نیز بیشتر شده است بهتر شدن روند داوری را نشان می‌دهد.