بازی رایانه‌ای از مهم‌ترین سرگرمی‌ها در کشور است

مصطفی محمودی، کارشناس بازی‌های رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال اداره کل ارشاد استان آذربایجان غربی، که نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این استان نیز هست گفت: بازی‌ها در حال حاضر یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌ها در کشورمان است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای،‌ محمودی در این رابطه گفت: بازی‌های رایانه‌ای در چند سال اخیر، به یک سرگرمی محبوب تبدیل شده است که تمامی اقشار جامعه از جمله کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان از آن استفاده می‌کنند. بازی‌ها در حال حاضر یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌ها در کشور ما و حتی دیگر کشورها به شمار می‌روند.

وی به آمار ارائه شده از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود:‌ ما در حال حاضر حدود ۲۳ میلیون نفر گیمر داریم. پس باید در نظر گرفت که بازی‌ها تاثیر فرهنگی بالایی می‌توانند داشته باشند. ما باید بازی‌های داخلی را سازمان‌دهی کنیم و با استفاده از داستانی غنی و یک سناریوی خوب از این ظرفیت استفاده کنیم.

مصطفی محمودی از اهمیت وجود جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران و همین‌طور وضعیت بازی‌سازی در آذربایجان غربی گفت: جشنواره بازی‌های رایانه‌ای این نوید را می‌دهد که در مسیر درستی قدم برداریم. وجود چنین جشنواره‌ای می‌تواند باعث شود تا وضعیت بازی‌سازی کشور نظم بگیرد. در حال حاضر در آذربایجان غربی دو بازی‌ساز داریم که به‌صورت حرفه‌ای در این حرفه مشغول فعالیت هستند و به مقام‌های خوبی دست پیدا کرده‌اند و در حال کمک به آن‌ها هستیم تا همواره پیشرفت کنند. با کمک جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران و همین‌طور مراکز مختلف در استان‌ها می‌توان به پیشرفت صنعت بازی‌سازی سرعت بیشتری بخشید.