مبارزه با بازی‌های غیرقانونی عزمی جدی می‌طلبد

خسرو کردمیهن‌: مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز از اولویت‌های مراجع قضایی و نیروی انتظامی نیست.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، خسرو کردمیهن رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز گفت: تا به حال مراجع قضایی و نیروی انتظامی زحمات زیادی برای کشف و ضبط محموله‌های غیرقانونی بازی‌های رایانه‌ای انجام داده‌اند، اما متاسفانه آن‌طور که باید این موضوع جدی گرفته نشده است.

وی افزود: این درحالی است که بازی‌های غیرقانونی آسیب جدی به فرهنگ ما وارد می‌کند و از طرف دیگر تاثیرات منفی روی کودکان و نوجوانان می‌گذارد.

کردمیهن با بیان اینکه بازی‌های غیرمجاز تاثیر مستقیمی روی صنعت گیم داخلی دارد گفت: همه بازی‌های مخصوص رایانه (PC) در داخل کشور تکثیر و توزیع می‌شوند و اینگونه نیست که این بازی‌های از خارج از کشور وارد شوند؛ اما بازی‌های پلی‌استیشن 4 و اکس‌باکس وان همگی وارداتی هستند که درصدی از آن‌ها مجاز نیستند.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز ادامه داد: بازی‌های کنسولی غیرمجاز لطمه به تولیدات داخلی و عدم پیشرفت صنعت بازی‌سازی در کشور می‌شود و عمده لطماتی که به صنعت بومی ما وارد می‌شود بر اثر تکثیر و توزیع محصولات غیر مجاز در داخل کشور است .

وی اظهار کرد: ما آمادگی کامل برای مقابله با انواع بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز داریم اما برای اینکار نیاز به همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی داریم که متاسفانه اینکار آنطور که باید مورد توجه این نهاد‌ها نیست.

کردمیهن افزود: البته این نهادها زحمات زیادی برای مبارزه با بازی‌های غیرمجاز کشیده و می‌کشند اما کافی نیست و ریشه‌کن کردن این بازی‌ها همت و همکاری بیشتری را می‌طلبد.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز ادامه داد: بازی‌های رایانه‌ای در برخوردهای سلبی ‌قضایی در اولویت قرار ندارد و من فکر می‌کنم تمام فرماندهان ارشد نیروی انتظامی باید کاملا نسبت به آسیب‌های ناشی از بازی‌های غیرمجاز اشرافیت کامل پیدا کنند و از سوی دیگر مسئولان امور قضایی و قضات نیز باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند تا بتوانیم برخورد جدی‌تری با دست‌اندرکاران و عاملان توزیع بازی‌های غیرمجاز داشته باشیم.

وی درباره آخرین اقدامات برای مبارزه با بازی‌های غیرمجاز گفت: ما توانستیم به تازگی با همکاری پلیس یک باند تکثیر و توزیع بازی‌های غیرمجاز در غرب تهران را کشف و منهدم کنیم که این باند مجهز به دستگاه‌های پیشرفته‌ای برای تکثیر و بسته‌بندی محصولات غیر مجاز بود که این تجهیزات توسط نیروی انتظامی ضبط شد.

کردمیهن افزود: علاوه بر این ما به تازگی جلسه‌ای را با مدیرکل امور فرهنگی معاونت پیشگیری از جرم قوه‌قضاییه داشتیم که بنا شد تفاهم فی‌مابینی انجام شود تا بر اساس آن کارهایی را برای پیشگیری از آسیب‌های غیرمجاز را در برنامه کاری خود قرار دهیم .

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در ادامه گفت: در این جلسه قرار شد تا با مسئولان پیشگیری از جرم استان‌ها و ادارات ارشاد همکاری و تعامل بیشتری ایجاد شود تا بتوانیم بهتر و بیشتر اقداماتی را برای پیشگیری از آسیب‌های بازی‌های غیرمجاز در سراسر کشور انجام دهیم .