همایش بازی‌سازان نوجوان در دبیرستان البرز تهران برگزار شد

انستیتو ملّی‌بازی‌سازی در سال ۱۳۹۰ به عنوان یک مرکز آموزشی در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای و هنرهای دیجیتال تاسیس شد و از آن زمان دوره‌های پیوسته بازی‌سازی انستیتو به‌صورت حضوری و غیرحضوری (مجازی) در سه گرایش فنی، هنری و طراحیِ بازی برگزار شده است. البته ورود به این دوره‌ها با توجه به سطح محتوای آموزشی مطالب ارایه شده دارای شرایط سنی ۱۷ سال به بالا می‌باشد.

اما با توجه به سیاست ترویجی مرکز و اهمیت ضرورت آموزش از سنینِ پایین‌تر، شهاب کشاورز، مدیریت انستیتو در صدد آن برآمد تا برای یافتن استعدادهای برتر در زمینه بازی‌سازی با یکی از مراکز آموزشی هوشمند و معتبر برای مقطع نوجوانان در شهر تهران همکاری نماید. بدین منظور، یک دوره‌ی آموزشی آزاد برای رده‌ی سنی نوجوانان طراحی و در تابستان  ۹۵ به صورت آزمایشی در یکی از مدارس منطقه‌‌ی هشت تهران بزرگ به اجرا گذاشته شد. حال، پس از برگزاری موفق این دوره و برای گسترش این طرح به بخش بازی‌سازی دانش‌آموزی در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی با همکاری مدیریت دبیرستان‌ البرز، در روز سه‌شنبه بیست‌و هشتم دی‌ماه، همایشی تحت همین عنوان با حضور مدیریت دبیرستان و مدیر پژوهشی دبیرستان البرز برای بیش از ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان با سخنرانی آقای کشاورز برگزار شد.

در این همایش آقای کشاورز پس از معرفی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و انستیتو ملی بازی‌سازی و اهداف آموزشی آن، درباره دیدگاه‌های اشتباهی که در میان عموم در این حوزه وجود دارد صحبت کردند. ایشان خاطرنشان ساختند که می‌توان با انتخاب صحیح بازی و البته مدیریت درست زمان این دیدگاه‌ها را تصحیح کرد و از نقش پررنگ بازی‌ها برای پرورش خلاقیت و تغییر نگرش افراد به دنیای پیرامون بهره برد. آقای کشاورز با اشاره به رشد و پیشرفت تکنولوژی ساخت بازی در دنیا و البته اهمیت ساخت بازی در کشور با درنظر گرفتن ارزش‌های ملی و ایرانی اشاره کرد و گفت ما درصدد هستیم تا بازی‌هایی که در سبد خرید ایرانیان قرار می‌گیرد، توسط فرزندان همین مرزوبوم تولید و منتشر شوند. وی در پایان از علاقمندان به یادگیری ساخت بازی دعوت کرد تا برای شرکت در این کلاس‌ها به واحد پژوهش دبیرستان البرز مراجعه کنند.