اجرای کارگاه‌های آموزشی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد

اولین کارگاه‌های آموزشی بازی‌سازی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد قزوین و تهران-غرب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، هادی جعفری منفرد، معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از روش‌های موثر به منظور آشنا نمودن دانشجویان با رشته نوظهور بازی‌های رایانه‌ای، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی و نیز برگزاری همایش‌ها در سطح دانشگاه‌ها است. در این راستا و به مناسبت هفته پژوهش اقداماتی در برخی واحدهای دانشگاهی انجام گردید و به دلیل استقبال دانشجویان و اساتید حتی پس از گذر از هفته پژوهش نیز این کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها ادامه پیدا کرد.

همچنین دکتر محمدحسین رضوانی، مسئول ارتباطات دانشگاهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: برنامه‌های بنیاد ملی برای هفته پژوهش در سطح واحدهای دانشگاه  آزاد اسلامی با اجرای سخنرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-شمال آغاز گردید. در این نشست به تبیین وضعیت موجود نیروی انسانی در صنعت بازی پرداخته شد و سپس چشم‌انداز مطلوب در افق ۱۴۰۴ که مستلزم تربیت حدود ده هزار نیروی حرفه‌ای بازی‌ساز در کشور است برای اساتید و دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه تبیین گردید. سپس یک دوره کارگاه آموزشی با عنوان «مدیریت بازی‌سازی رایانه‌ای» با اجرای میلاد انتظامی از کارشناسان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-غرب برگزار گردید. همچنین یک کارگاه «آشنایی با موتور بازی‌سازی یونیتی» در قالب چهار جلسه سه ساعته در دانشگاه آزاد قزوین با اجرای فراز جلیلی از بازی‌سازان موفق این استان برگزار گردید.

رضوانی افزود: با توجه به استقبال به عمل آمده، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نظر دارد برگزاری این کارگاه‌ها را در سطح گسترده‌تری در دانشگاه‌های دیگر نیز اجرا کند.

جعفری منفرد در پایان تشریح کرد: دانشگاه‌ها و انجمن‌های دانشجویی که علاقه‌مند به برگزاری کارگاه یا سخنرانی در خصوص بازی‌های رایانه‌ای هستند، می‌توانند مراتب را به معاونت حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اطلاع‌رسانی نموده و از حمایت‌های معنوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این خصوص بهره‌مند گردند.

شایان ذکر است از ابتدای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ تمرکز بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-غرب و قزوین و نیز در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه هنر اسلامی تبریز اجرایی گردیده است.