رکوردشکنی بازی‌سازان در ششمین جشنواره گیم تهران

سرانجام مهلت ارسال آثار ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران پس از پنج روز تمدید، در پایان روز ۲۰ دی ماه به اتمام رسید و علاقه‌مندان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فراخوان ششمین دوره از جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران روز پانزده آبان ماه منتشر شد و علاقه‌مندان به مدت یک ماه یعنی تا پانزده دی ماه فرصت داشتند تا آثار خود را برای جشنواره ارسال کنند.

پس از استقبال چشم‌گیر فعالان صنعت بازی‌سازی و همین‌طور برخی بازی‌سازان مستقل که اکثرا از قشر دانشجو بودند؛ مهلت ارسال برای پنج روز دیگر تمدید شد و نهایتا روز دوشنبه ۲۰ دی ماه به اتمام رسید.

استقبال از جشنواره امسال بی‌سابقه بود و مجموعا 205 اثر به دبیرخانه ارسال شده است که شامل 187 بازی و ۱۸ بازی‌نامه می‌شود. این عدد به نوعی رکوردشکنی قابل توجه حساب می‌شود چرا که بالاترین رقم آثار ارسالی در جشنواره ۱۲۷ بازی و مربوط به دوره‌ی پنجم بود.

با این حساب به‌طور میانگین روزانه 5.85 اثر در سایت جشنواره ثبت شده است.

ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با یک تغییر اساسی، بجای فصل تابستان در زمستان برگزار خواهد شد که دلیل آن انتخاب بهترین‌های سال در پایان سال و از طرفی استفاده از زمان انتشار مناسب بازی‌ها در فصل بهار و تابستان است. غیر از این برای نخستین بار بخش فرهنگی به جشنواره اضافه شده و جایزه آن به اثری تعلق می‌گیرد که بهترین کارکرد را در فرهنگ جامعه ایرانی اسلامی داشته باشد.

لازم به یادآوری است که داوری آثار از روز یکشنبه ۲۶ دی ماه رسما آغاز و تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد یافت.