نسخه بین‌المللی بازی «خروس جنگی» ۱۰۰ هزار نسخه دانلود شد

یک ماه پیش بود که خبر انتشار «خروس جنگی» در بازار بین‌المللی در رسانه‌های آنلاین و مکتوب منتشر شد. استودیو بازی‌سازی مدریک با هدف قرار دادن بازار کشورهای عربی و ترکیه، بازی را با زبان‌های بومی و با جلوه‌های بصری متناسب آن منطقه در این کشورها عرضه کرد و با آغاز کمپین‌های تبلیغاتی وسیع، توانست تا رضایت کاربران در این مناطق را نیز جذب کند.

همان‌طور که پیش از این و در خبرهای مرتبط با «خروس جنگی» اشاره شد، این بازی اولین عنوان رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای (F2P) ایرانی است که به این شکل وسیع در بازار بین‌المللی منتشر می‌شود. طبق آخرین آمارهای منتشر شده، بازی در حال حاضر و در گوگل‌پلی بیش از ۱۰۰ هزار نصب دارد. این ۱۰۰ هزار کاربر تنها در کشورهایی که بازی در آن‌ها سافت-لانچ شده است، مشغول تجربه‌ی بازی هستند.

نکته‌ی جالب توجه آن است که «خروس جنگی» بدون واسطه (ناشر) خارجی در بازار بین‌المللی به انتشار رسیده و مدریک سعی دارد تا توانایی انتشار بین‌الملی بازی‌ها را به واسطه‌ی این عنوان بومی‌سازی کند.

«خروس جنگی» با بیش از دوهزار نظر مثبت (۵ ستاره) و هم‌چنین به ثبت رسیدن امتیاز ۴.۵ از ۵ در گوگل‌پلی، در حال حاضر یکی از معدود بازی‌های موفق ایرانی حاضر در این مارکت به حساب می‌آید. مدریک با تیمی متشکل از ۳۰ نیروی متخصص در زمینه‌ی توسعه بازی‌های موبایلی، مشغول کار روی بازی است و طبق اعلام رسمی این تیم، پشتیبانی از آن در آینده هم ادامه خواهد داشت و طراحان بازی مدریک برنامه‌های وسیعی برای به‌روزرسانی آن دارند.

شایان ذکر است که انتشار بازی روی استور اپل برای كاربران iOS كه با تاخير نسبت به پلی‌استور گوگل انجام شد نیز عملکرد چشم‌گیری داشته و میزان کاربران آن تا به لحظه‌ی انتشار این خبر به مرز 10 هزار نفر رسیده است.