الکام‌گیمز باعث می‌شود مقوله بازی‌سازی جدی گرفته شود

نمایشگاه الکام‌گیمز قطعا یکی از اتفاقات خوب و بزرگ امسال بود و شرایط مناسبی را برای بازی‌سازان فرام آورد تا بتوانند هم از نظر تجاری برای محصولات خود قدمی بردارند و هم با مخاطبان خود بیشتر در تماس باشند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فرزاد فتحی قائم مقام اجرایی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رابطه با بخش الکام‌گیمز در نمایشگاه الکامپ عنوان کرد: الکام گیمز و گسترده تر شدن آن باعث می‌شود مقوله بازی‌سازی در کشور جدی گرفته شود.

او در این رابطه گفت: برگزاری این نمایشگاه واقعا اتفاق خوبی بود. برای اولین‌بار است که بازی‌ها به‌صورت جدی وارد این نمایشگاه می‌شوند و این امر باعث شده تا همگی نسبت به مقوله بازی در کشور حساس‌تر شوند. عمده مشکلی که در این سال‌ها داشتیم این بود که مقوله بازی در کشور خیلی جدی گرفته نمی‌شد. امیدواریم این نوع نمایشگاه‌ها باعث شود تا مسئولین و فعالین حوزه بازی‌سازی در این کار جدی‌تر باشند. ما نیز به عنوان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تلاش هستیم تا همواره کار مثبتی برای صنعت بازی‌سازی انجام دهیم. با ورود به نمایشگاه‌های بین‌المللی هدفمان این است تا حضور پررنگ‌تری داشته باشیم و بتوانیم فعالین این حوزه را حمایت کنیم. تا این صنعت روزبه‌روز قوی‌تر فعالیتش را ادامه دهد. تا بتوانیم حداقل در بازار خاورمیانه عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم کما اینکه در حال نیز حرف زیادی برای گفتن داریم.

فتحی در مورد ادامه دادن روند برگزاری الکام‌گیمز در سال‌های آینده افزود: این موضوع هدف‌گذاری شده است که نه فقط در تهران بلکه در بقیه شهرستان‌ها نیز در نمایشگاه‌های مفید حضور داشته باشیم. از امسال نیز به‌صورت منظم همیشه در نمایشگاه الکامپ، با بخش الکام‌گیمز حضور خواهیم داشت.

وی در ادامه صحبت‌هایش در مورد استقبال گفت: با توجه به فضایی که در اختیار بازی‌سازان قرار داده شده است، مردم نیز از این موضوع استقبال خوبی به عمل آورده‌اند. البته چون نخستین سالی است که الکام‌گیمز برگزار می‌شود ما توقع بسیار زیادی نداشتیم اما حضور مردم در این بخش بیش از انتظار ما بود. در تلاش این بودیم تا یک سالن کامل را در اختیار شرکت‌های بازی‌سازی قرار دهیم که میسر نشد. ولی قطعا برای سال آینده فضای بسیار گسترده‌ای را در اختیار بازی‌سازان قرار خواهیم داد.

قائم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از کمک الکام‌گیمز به جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران و همین‌طور TGC صحبت کرد و افزود: قطعا شرکت‌کنندگان الکام‌گیمز با دیدن بازی‌های ایرانی و همین‌طور غرفه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که این دو رویداد بزرگ را معرفی می‌کند، برای شرکت در این دو رویداد ترغیب خواهند شد. همان‌طور که گفتم صنعت بازی‌سازی ما شاید خیلی در بین مردم جدی نگرفته شده باشد و این نمایشگاه‌ها این فرصت را به ارمغان می‌آورد تا مردم با صنعت آشنا شوند. ما نیز مطئن هستیم همین نمایشگاه می‌تواند دستاورد خوبی هم برای جشنواره بازی‌های رایانه‌ای و هم برای TGC باشد.

فتحی در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدوارم که روزبه‌روز شاهد قوی‌تر شدن صنعت بازی‌سازی در ایران باشیم. توقع ما این است که مسئولین از این صنعت حمایت بیشتری به عمل آورند. قطعا ایران می‌توان در این حوزه، حرفی برای زدن در دنیا داشته باشد. امید داریم تا در تمام جوامع بین‌المللی در این صنعت حضور داشته باشیم و با محصولاتمان، ایران را ثابت کنیم تا موفقیت‌های بیشتری برای این صنعت شکل بگیرد.