وجود بخش بازی در نمایشگاه الکامپ اتفاقی خوب است

شرکت رسانا شکوه کویر یکی از شرکت‌های بازی‌سازی موفقی است که در نمایشگاه الکام‌گیمز شرکت کرده است و در غرفه خود محصولات جدیدش را معرفی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با توجه به اینکه نمایشگاه الکام‌گیمز برای نخستین بار است که برگزار می‌شود نظر شرکت‌کنندگان در مورد آن از اهمیت والایی برخوردار است. رسانا شکوه کویر از شرکت‌هایی است که حضور نسبتا پررنگی در نمایشگاه دارد و محصولات جدید خود را در معرض نمایش قرار داده است.

عماد رحمانی، مدیر عامل شرکت رسانا شکوه کویر، در گفت‌وگو با خبرنگار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رابطه با الکام‌گیمز عنوان کرد: به نظرم اینکه بخشی به‌صورت جداگانه به بازی‌های رایانه‌ای در الکامپ می‌پردازد اتفاق خوبی است. چون واقعا نمایشگاه الکامپ، یکی از نمایشگاه‌های مهم است و مخاطبان بسیار زیادی دارد. اما موضوعی که باید به آن پرداخت کیفیت حضور بازی‌سازان در این نمایشگاه است که باید جداگانه به آن پرداخت. صنعت بازی‌سازی خیلی بهتر از این می‌تواند خودش را نشان دهد. در حال حاضر وضعیت بازی‌سازی ما شاید خیلی قوی نباشد و شرکت‌های ما به بزرگی مابقی شرکت‌کنندگان نباشند اما به هر حال چنین حضوری برای ما بسیار مهم است.

این شرکت در الکام‌گیمز دو محصول جدید خود با نام‌های «هفت‌خوان رستم» و «سفیر عشق» را معرفی کرده است. که محصول نخست همان‌طور که از نامش پیداست در مورد هفت‌خوان رستم و جنگ‌های او است. اثر دوم نیز روایت‌گر زندگی حضرت مسلم است. رحمانی در مورد بازی سفیر عشق گفت: این بازی اولین عنوانی است که موضوعی اسلامی دارد و به این جدیت از نظر تاریخی به یک مبحث خاص می‌پردازد. سبک بازی نیز هک اند اسلش است.

رحمانی در مورد دیگر محصولات این شرکت افزود: دو بازی «شیطان در پایتخت» و «صدای فراموش شده ۲» نیز قرار است به زودی عرضه شوند و سعی داریم در این نمایشگاه معرفی شوند.

ایشان در پاسخ به اینکه آیا شرکت کردن بازی‌سازان در نمایشگاه‌هایی مانند الکامپ و رسانه‌های دیجیتال نتیجه بهتری دارد یا نمایشگاه تخصصی بازی‌های رایانه‌ای، گفت: فکر می‌کنم این دو با هم منافاتی نداشته باشند. حضور در نمایشگاه‌هایی مانند کتاب، الکامپ و رسانه‌های دیجیتال مانند آن است که شما از یک مجموعه و ظرفیت عظیم بهره ببرید و حتی بخش کوچکی از آن را به سمت خود جذب کنید. چنین نمایشگاه‌هایی مخاطبان بسیار زیادی دارند و شاید نسبت به یک نمایشگاه تخصصی بازی ده برابر بیشتر بازدیدکننده داشته باشند. اما در کل دنیا یک جنبه تخصصی‌گری در حال پیشروی است و وجود نمایشگاه مخصوص بازی‌سازی و بازی‌های رایانه‌ای نیز کمک شایانی به بازی‌سازان می‌کند. به نظرم بهتر است در نمایشگاه‌های بزرگ، بازی را به عنوان یک صنعت نشان دهیم. در الکام‌گیمز نیز شرکت‌های بازی‌سازی بیشتر به دنبال تجارت هستند تا تبلیغ محصولات خود.

او در رابطه با استقبال مردم از نمایشگاه الکام‌گیمز ازدعان داشت: متمرکز بودن غرفه‌های مربوط به بازی باعث شده تا مردم استقبال خوبی داشته باشند و در مورد محصولات با ما صحبت کنند. چنین اتفاقی واقعا خوب است و امیدواریم تا باعث آینده بهتری شود.

عماد رحمانی در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدوارم در سال‌های آینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با حمایت بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر فضایی بهتر را به ارمغان آورد. شاید اگر با هزینه بیشتر بتوان غرفه‌سازی منسجمی انجام داد و همه غرفه‌های مربوط به بازی یک نظم خاص داشته باشند. به نظرم بهتر است این فضا در قالب محیط‌های کوچک‌تر شرکت‌های بیشتری را پوشش دهد و از نظر ظاهر غرفه‌ها نیز تمرکز بیشتری صورت بپذیرد. این موضوع باعث خواهد شد تا صنعت بازی‌سازی به عنوان یک صنعت پول‌ساز و پردرآمد به نظر برسد. به هر حال حضور در چنین نمایشگاه‌هایی بیشتر ارزش تجارت دارد.