نمایشگاه مخصوص به بازی، به جذب مخاطب کمک بیشتری خواهد کرد

یکی از عناوین مهم و حائز اهمیت که در نمایشگاه الکام‌گیمز نمایش خوبی از خود به جای گذاشته است، بازی «مُدا» است. این بازی در تلاش است تا فرهنگ حجاب را به مخاطب خود معرفی کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شرکت ایده گستر رز ترمه یکی از شرکت‌های فعال در صنعت بازی‌سازی که چند سالی است فعالیت خود را شروع کرده، در نمایشگاه الکام‌گیمز با یک بازی متفاوت و جذاب حضور پیدا کرده است.

این شرکت در تلاش آن است تا تابوشکنی کند و تا حد ممکن بیشتر عناوین خود را برای خانم‌ها طراحی کند. جدیدترین اثر این شرکت که «مُدا» نام دارد راه متفاوتی را در پیش گرفته است و تا همین الان مخاطبان خود را جذاب کرده است. فاطمه خدایی، مدیر عامل شرکت ایده گستر رز ترمه در رابطه با این عنوان گفت: سبک این بازی Dress Up است که مختص به خانم‌ها است. تا به حال نمونه خارجی چنین بازی‌هایی را زیاده دیده‌ایم و سعی کردیم مدل ایرانی این عنوان را بسازیم و حجاب و پوششی که در ایران مرسوم است را نمایش دهیم. به نوعی هدف بازی تبلیغ و معرفی فرهنگ حجاب است.

خدایی در مورد نشر این بازی گفت: ما قصد داریم خودمان بازی را برای سیستم عامل اندروید عرضه کنیم. سعی ما بر این است که تا بهمن ماه نسخه اولیه بازی را در دسترس قرار دهیم. در گام دوم در نظر داریم پس از گذشت چهار ماه، به سراغ ساخت نسخه iOS بازی برویم.

او در ادامه افزود: استقبال مردم از بازی در نمایشگاه خیلی خوب است. و دقیقا به همان هدف که خانم‌ها جذب بازی شوند رسیده‌ایم. موضوعی که باید آن را ذکر کنم این است که بعد از مدتی قصد داریم تا در بازی از برندهای ایرانی بهره ببریم. دو هدف برای این کار داریم. از طرفی این کار بحث تجاری‌سازی بازی را برای ما پیش می‌آورد و بعد از آن نیز محصولات ایرانی در بازی دیده شده و مخاطب با آن‌ها آشنا می‌شوند.

فاطمه خدایی در مورد اینکه چرا به سراغ ساخت بازی برای دختران رفته است اذعان داشت: در حال حاضر اکثر بازی‌سازان ما، عناوینی را تولید می‌کنند که شاید خیلی به مذاق دختران خوش نیاید و در زمینه تولید بازی‌های مخصوص خانم‌ها بسیار کم کار شده‌ایم. اما با توجه به اینکه تمامی اعضای شرکت ما خانم هستند، قصد داریم تا همه عناوین ما در مورد دختران باشد تا فضایی را برای آن‌ها فراهم کنیم تا از بازی‌ها لذت بیشتری ببرند.

فاطمه خدایی در پایان صحبت‌هایش از نمایشگاه الکام‌گیمز گفت و عنوان کرد: نمایشگاه بازی که چند سالی است برگزار نمی‌شود، اثربخشی بیشتری برای ما داشت. نمایشگاه‌هایی مانند الکامپ بیشتر حالت تجارتی دارند و افرادی که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند بیشتر نگاهی تخصصی و تجاری به محصولات دارند. پس می‌توان نتیجه گرفت وجود یک نمایشگاه که مخصوص بازی‌های رایانه‌ای باشد، امری واقعا مهم و ضروری است که می‌تواند به بازی‌سازان کمک کند. البته باید گفت الکام‌گیمز بعد مدت‌ها فرصت خوبی را برای ملاقات با مخاطبان برای ما پدید آورد.