کلاس آموزشی داستان آفرینش با رویکرد درام شناسانه

دوره آموزشی داستان آفرینش با رویکرد درام شناسانه توسط انستیتو ملی بازی سازی برای تمامی علاقمندان نویسندگی بازی‌های رایانه‌ای، نویسندگی انیمیشن، داستان نویسی و فیلم‌نامه نویسی برپا برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در این دوره روایتی تطبیقی از داستان آفرینش و عوامل خلقت؛ از سه منظر علمی-تاریخی، اساطیری و دینی با رویکرد درام شناسانه ارائه می‌شود.

آفرینش، مفهومی پر رمز و راز که همواره بزرگترین معمای جهان هستی در برابر بشر بوده است. از این رو درک اسطوره‌های آن نیز که با هدف ایجاد ساختاری برای بازشناسی کیهان خلق شده‌اند امری پیچیده است. شناخت اسطوره‌ها نیاز به آگاهی درباره هستی کیهانی و زمینی دارد چرا که هر کدام از نمایه‌های ایزدی را می‌توان با چهره‌ای اسطوره‌ای و هر رخداد کیهانی را با همانندی زمینی برابری داد که مجموعه‌ای با نام «داستان آفرینش» را رقم می‌زنند.

از آنجا که هستی آوردگاه دو نیروی سپند (پسندیده) و انگره (ناپسند) است بنابراین تمامی عناصر داستانی دراماتیک؛ در این مجموعه به چشم می‌خورد و گیتی بر پایه کشاکش این دو نیرو پیش می‌رود .

علاقه‌مندان جهت آشنایی بیشتر با این کلاس آموزشی، می‌توانند در جلسه معارفه‌ی رویداد مورخ 18 آذر ماه، از ساعت 17:00 الی 19:00 در محل انستیتو ملی بازی سازی حضور بهم رسانند.

لینک ثبت نام:  https://evand.com/events/creation