فروش اپ استور در چین از آمریکا پیشی گرفت

کاربران سیستم عامل iOS در چین در سه ماهه سوم سال 2016 حدود 1.7 میلیارد دلار را صرف خرید اپ کردند و رکوردی جالب توجه را به ثبت رساندند.

چینی‌ها با صرف این مبلغ قابل توجه 15 درصد بیشتر از آمریکایی‌ها برای خرید برنامه‌های موبایلی آیفون و آی پد هزینه کردند و رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص دادند.

بررسی‌های موسسه تحلیلی App Annie نشان دهنده رشد تدریجی اپ استور در چین است. در سه ماهه سوم سال 2015 چینی‌ها 700 میلیون دلار در این بازار هزینه کردند که کمتر از آمریکایی‌ها و ژاپنی‌ها بود. اما علاقه چینی‌ها به بازی‌های موبایلی باعث رشد استفاده آن‌ها از اپ استور شده است.

بررسی‌های App Annie نشان می‌دهد اگرچه 75 درصد از برنامه‌های موبایلی فروشگاه موبایلی اپل، بازی نیست، اما 75 درصد از درآمد اپل از محل فروش بازی‌های موبایلی است.

برنامه‌های تفریحی و سرگرم کننده بعد از بازی‌های موبایلی دومین مجموعه از برنامه‌های پرطرفدار را تشکیل می‌دهد. از برنامه‌های محبوب در این بخش می‌توان به Youku مشابه با یوتیوب و Tencent Video اشاره کرد. بخش عمده صرف هزینه چینی‌ها برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای صورت می‌گیرد و نه خرید خود برنامه‌های موبایلی.