انتظار طراحان بازی‌های ایرانی از نمایشگاه بین‌المللی TGC

روز شنبه 25 مهرماه مدیر عامل شرکت Game Connection که برای ارزیابی صنعت بازی سازی در ایران و نیازسنجی نمایشگاه Tehran Game Convention  به تهران سفر کرده بود در یکی از جلسات خود به پای صحبت‌ها و نیازهای طراحان بازی نشست. محور جلسه با مدیران طراحی بازی استودیوهای بازی سازی بزرگ ایرانی، انتظار و درخواست آن‌ها از نمایشگاه TGC بود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، پیر کارده در این جلسه که با حضور برترین طراحان بازی ایرانی مانند آیدین ذوالقدر، متین ایزدی، شهاب کشاورز، محمد امینی، شروین رحیمی راد، امیر عباس میثمی برگزار شد از آن‌ها راجع به انتظارشان از نمایشگاه بین‌المللی TGC سوال کرد.

بازی‌سازان تک تک برای پیر کارده توضیح دادند که دوست دارند چه شرکت‌هایی و چه اشخاصی به تهران سفر کنند تا هر چه بیشتر بتوانند نیازها و کاستی‌های خود را برطرف کنند.

در طی این جلسه، طراحان بازی برای مدیرعامل گیم کانکشن توضیح دادند که ضعف‌های اساسی طراحان بازی ایرانی در حوزه‌هایی مانند آنالیز داده‌های آماری، طراحی بازی‌های اجتماعی، بالانس کردن بازی، روش‌های نوین قصه‌گویی، استفاده از تکنیک‌های ریاضی در طراحی بازی و روش‌های ورود خلاقیت بیشتر به روند طراحی بازی است و مشتاقند تا از تجربیات بازی‌سازان مطرح در این زمینه‌ها بهره‌مند شوند.

شرکت گیم کانکشن که همکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای برگزاری نمایشگاه TGC است؛ با توجه به بررسی این نیازها از افراد متخصص و شرکت‌های فعال بین‌المللی برای سفر به تهران دعوت می‌کند. ارتباط بازی‌سازان داخلی با شرکت‌های بین المللی می‌تواند زمینه ساز پیشرفت قابل توجهی در کیفیت محصولات تولیدی صنعت بازی سازی کشور شود.

مدیر عامل گیم کانکشن با متخصصان و گروه‌‎های دیگر بازی‌سازی در زمینه‌های فنی، هنری، سرویس‌دهندگان و مدیران عامل نیز جلسات مشابهی داشته است.