بازی‌های رایانه‌ای، در حال تبدیل شدن به کسب‌وکارهای جدی

بازی موبایلی Shadow Racer که توسط استودیو نوآ توسعه داده شده، موفق به کسب مقام نخست در اولین رویداد هم‌آفرینی همراه اول شد و حمید نعیمی سازنده این بازی جایزه 10 میلیون تومانی را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این بازی موبایلی مدتی است که منتشر شده و در این مدت اندک، ده‌ها هزار نفر مخاطب را جذب کرده است.

نخستین رویداد هم‌آفرینی همراه اول با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی با رویکرد حمایت از کسب و کارهای نوپا و نوآور در  پنج موضوع سلامت همراه، آموزش همراه، انرژی و محیط زیست، بازی‌های رایانه‌ای و تجارت الکترونیک برگزار شد و در مجموع 180 طرح در این رویداد شرکت کردند.

انتخاب بازی Shadow Racer به عنوان برترین کسب‌وکار در این رویداد، نشان می‌دهد که توسعه بازی‌های رایانه‌ای در کشور در مسیر درستی قرار داشته و می‌توان به‌عنوان یک کسب و کار جدی به آن نگاه کرد.

شرکت نوآ گیمز یکی از مجموعه‌های شناخته شده در ساخت بازی‌های اتومبیل‌رانی است و پیش از این عناوین اسپید آپ و ویراژ را در کارنامه خود ثبت کرده بود. ویژگی مشترک تمامی بازی‌های ساخته شده توسط این شرکت؛ بخش آنلاین و رقابت همزمان مخاطبان با یک‌دیگر است.

از دیگر ویژگی‌های بازی Shadow Racer می‌توان به حضور خودروهای ایرانی از جمله پژو پارس، رنو 5، فولکس، ژیان، پیکان، وانت نیسان، سمند و غیره اشاره کرد که مخاطب می‌تواند تمام این خودروها را شخصی‌سازی یا اسپورت کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این بازی به مارکت دیجیتالی کافه بازار مراجعه نمایند.