از برترين هاي level up  تقدير شد

عصر چهارشنبه 20 مرداد ماه، آیین اختتامیه رویداد یک‌ماهه بازی‌سازی Level Up در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار و آثار برتر با حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این نخستین بار بود که رویداد بازی‌سازی یک‌ماهه در کشور برگزار می‌شد. فرصت یک ماهه به بازی‌سازان این امکان را داد تا ایده‌های خود را بهتر و پخته‌تر اجرا کنند و در نهایت بازی‌های باکیفیتی خروجی رویداد باشد.

کسری تهرانی یکی از دبیران برگزاری این رویداد به ارایه آمار و ارقام پرداخت و گفت: برای این رویداد 174 تیم از سراسر کشور ثبت‌نام کردند که برای ما شگفتی‌آور بود و متوجه شدیم علاوه بر شهرهای بزرگ از جمله تهران، بازی‌سازی در حال نفوذ به سراسر کشور بوده و ظرفیت‌های بسیار خوبی در حال شکل‌گیری است.

تهرانی ادامه داد: تیم‌هایی که از شهر تهران شرکت کرده بودند 41% و تیم‌های شهرستانی 59% در رویداد مشارکت داشتند. دو شهر اصفهان با 15% و مشهد با 7% بعد از تهران بیشترین شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده بودند.

کسری تهرانی درباره بستر بازی‌های ساخته شده نیز گفت: درصد بیشتری از شرکت‌کنندگان به پلتفرم موبایل اقبال نشان دادند، به طوری که 55% از بازی‌های ساخته شده مربوط به این پلتفرم بود. 23% نیز بر روی بستر PC و در نهایت 22% از بازی‌ها هم روی موبایل هم روی PC قابل اجرا بودند.

دبیر برگزاری تعداد آثار نهایی ارسال شده را 64 عنوان اعلام کرد و افزود: در نهایت تیم‌های شرکت‌کننده موفق شدند 64 بازی را ثبت نهایی کنند. از بین این آثار 26 بازی وارد فاز نهایی داوری شدند و در نهایت 3 بازی برتر مشخص شدند. همچنین به دلیل کیفیت بالای آثار تصمیم گرفتیم از 4 بازی دیگر نیز تقدیر بعمل آوریم.


بدین ترتیب آثار برتر به شرح زیر است:

رتبه نخست: بازی TV Tycoon از تیم Sub Mission

رتبه دوم: بازی At the Cage از تیم Mental Studio

رتبه سوم: بازی VantaBlack از تیم Dream Drawing Desk


از چهار بازی «به دور مریخ»، «دانیمو»، «نبردک» و «Into the Coffin» نیز تقدیر بعمل آمد.