فیلترینگ راه مقابله با سایت‌های نشر بازی‌های ضداسلامی نیست

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: فیلترینگ راه مقابله با سایت‌های نشر بازی‌های ضداسلامی نیست و باید مسئولان ارشد کشور بیش از پیش برای این موضوع برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گفت‌‌وگو ایکنا، با اشاره به فیلترینگ سایت‌های انتشار بازی‌های ضداسلامی گفت: امروزه دیگر فیلترینگ سایت‌های انتشار بازی‌های ضد اسلامی جواب نمی‌دهد، چراکه مقابله با این بازی‌ها نیازمند کار فرهنگ‌سازی و وجود قانون است که متأسفانه جامعه امروزی از وجود هر دو محروم است.

وی افزود: در خارج از کشور به ویژه ایالات متحده، زمانی که فرد به انتشار یک محتوای غیراخلاقی در سایت می‌پردازد، بلافاصله بخش امنیتی کشور بر اساس قانون موجود پس از شناسایی آی‌پی، به سراغ فرد می‌روند و او را بازداشت می‌کنند. همچنین علاوه بر بازداشت و چندماه زندانی شدن، مجازات نقدی سنگینی برای فرد تعیین می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: در هیچ کشوری مثل ایران، به راحتی متخلفان نمی‌توانند فعالیت کنند و قانون جدی برای متخلفان انتشار بازی‌های ضداسلامی در سایت‌ها وجود ندارد. متأسفانه در ایران سایت دارای محتوای غیراخلاقی فیلتر می‌شود و پس از مدتی فرد با سایت دیگری به فعالیت می‌پردازد؛ بنابراین فیلترینگ هیچ اثری نمی‌تواند برای متخلفان داشته باشند.

وی بیان کرد: موضوع فیلترینگ در کشور همچون داستان تام و جری است که به دنبال هم هستیم و از هم فرار می‌کنیم و همه کارهای‌مان بی‌فایده است. فیلترینگ سایت‌هایی با محتوای غیراخلاقی کاری از پیش نمی‌برد.

کریمی‌قدوسی اظهار کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، فضای مجازی در کشور رها شده است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را کنترل کند. این فضای نوین، موضوعی جدی است که باید هرچه سریعتر اصلاح شود.

وی یادآور شد: راه مقابله با سایت‌هایی که بازی‌های غیرمجاز را می‌گذارند، فیلترینگ نیست و باید مسئولان ارشد کشور راهکار این موضوع را بیندیشند. به نظر می‌رسد باید مسئولان برنامه‌های جدی‌تری نسبت به این موضوع داشته باشند.