ایران به جمع تولیدکنندگان تجهیزات واقعیت مجازی پیوست

در سال‌های اخیر، هدست و تجهیزات واقعیت مجازی پیشرفت‌های چشمگیری کرده و بسیاری از کارشناسان معتقدند که آینده بازی‌های ویدئویی و رسانه‌های تعاملی با واقعیت مجازی گره خورده است. شرکت «بیلیم گیمز» مستقر در آذربایجان غربی با استفاده از دانش فنی متخصصان داخلی موفق به ساخت صندلی و تردمیل واقعیت مجازی شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شرکت «بیلیم گیمز» با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه موفق شده تا تردمیل و صندلی واقعیت مجازی را با فنآوری کاملا بومی تولید کند. این تجهیزات در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی که به مناسبت سی‌ودومین سالگرد تاسیس دانشگاه برگزار شد، رونمایی گردید.

گران بودن تجهیزات و دستگاه‌های واقعیت مجازی یکی از چالش‌های اصلی این فنآوری نوین برای گسترش در بازار است. در همین راستا بومی شدن این فنآوری در داخل کشور می‌تواند به توسعه این فنآوری کمک شایانی کند.

لازم به ذکر است هر دو دستگاه کاملا با هدست واقعیت مجازی Oculus Rift که به نوعی بهترین هدست بازار است، سازگار هستند. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیش‌تر می‌تواند به سامانه vrce.ir مراجعه نمایند.