انتشار جهانی بازی «صدای فراموش شده» آغاز شد

پس از نزدیک به دو سال عرضه بازی صدای فراموش شده یک (مکاشفه) در بازار داخلی، حالا طی قراردادی با ناشر خارجی و اعمال تغییراتی در بازی، انتشار جهانی بازی آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی «صدای فراموش شده» توسط استودیو رسانا شکوه کویر تولید شده و یکی از محصولات قابل توجه این استودیو است.

صدای فراموش شده یک (مکاشفه) روایت‌گر داستان شاهزاده شهباز است که پس از خیانت وزیر به پدرش و فرو بردن پدر به طلسم خواب، به دنبال نوای ساز عازم سفری پر خطر به قلب جنگل سیاه می‌شود تا پدر را از طلسم وزیر آزاد کند. این بازی برگرفته از قصه‌های هزار و یک شب و شعر و ادب فارسی است.

این بازی پس از برخی تغییرات توسط ناشر NevoSoft  که یک ناشر معتبر روسی است به بازار بین‌المللی عرضه شده است. بر این اساس ابتدا نسخه روسی این بازی منتشر و سپس نسخه انگلیسی آن در چند فروشگاه دیجیتال نظیر BigFishGames عرضه خواهد شد.

همچنین صدای فراموش شده دارای جوایز متعددی نظیر بهترین موسیقی بازی از سومین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران و بهترین قصه و طراحی بازی از ششمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال است.

لازم به ذکر است رسانا شکوه کویر تولید نسخه دوم این بازی را نیز به زودی به پایان خواهد رساند تا داستان سفر ملک شهباز به سرانجام رسد.