لوح فشرده بازی «سهراب و غول‌های شهری» رونمایی شد

لوح فشرده بازی «سهراب و غول‌های شهری» که توسط حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز تهیه شده است در صحن شورای اسلامی این شهر رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز بعد از ظهر امروز در دویست و نود و چهارمین جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام این خبر اظهار داشت: هر سن اقتضائات آموزشی خود را دارد و چنانکه امیرالمومنین (ع) عنوان کرده آنچه در پیری آموخته شود نقش بر آب است و یاد گرفتن در کودکی نقش بر سنگ محسوب می‌شود.

محمد فرخ‌زاده افزود: بنابر لزوم آموزش از طریق بازی طراحی این بازی منبعث از مفاهیم ایرانی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به منظور آموزش و توسعه مفاهیم شهروندی و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، بازی رایانه‌ای «سهراب و غول‌های شهری» تولید شد.

فرخزاده خاطرنشان کرد: این بازی در 12 مرحله موضوعات شهروندی را در قالب سرگرمی مفرح ارائه داده و با ارائه احادیثی به پایان می‌رسد.

وی ابراز داشت: این بازی به طور کامل برگرفته از مفاهیم ایرانی و اسلامی است و با توجه به اینکه بازی‌های رایانه‌ای در دنیای امروز یک صنعت بسیار بزرگ برای انتقال غیرمستقیم مفاهیم است حضور در این عرصه الزام داشت.

فرخزاده به لزوم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: در دین ما پیامبر گرامی اسلام ساعت‌ها با حسنین همبازی می‌شد تا اصول اخلاقی را از طریق بازی بیاموزند.

وی اضافه کرد: بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای غربی مروج خشونت و سبک زندگی غربی بوده و با ترویج نشانه‌های شیطان‌پرستی به اهانت مستقیم به نمادهای اسلامی می‌پردازند.

افزایش پرخاشگری، افت تحصیلی و انزواطلبی از نتایجی بود که فرخزاده برای گرایش کودکان و نوجوانان به بازی‌های غیر بومی برشمرد.