تفاهم‌نامه «توسعه صنعت بازی کامپیوتری و انیمیشن و تامین حمایت‌های نهادی و مالی در اجرای پروژه‌های مرتبط»، فی‌مابین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سازمان یونیدو در ایران با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به اجرای برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار اقدام می‌کند.

هدف این تفاهم‌نامه با تجمیع ظرفیت سازمان‌های مرتبط، تنظیم چارچوب همکاری بین این سه نهاد است تا توسعه صنعت بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن تسهیل شود.

از جمله مهم‌ترین مسئولیت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری در تدوین سیاست‌های مرتبط با اشتغال در حوزه صنعت بازی، همکاری به منظور حمایت از توسعه صنعت بازی در استان‌های منتخب، همکاری با کارگزاران طرح تکاپو در استان‌ها، همکاری و تسهیل در برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارها، مشارکت و حمایت از توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات و همکاری و سرمایه‌گذاری جهت تربیت مربیان و مدرسان آموزشی در استان‌های هدف اشاره کرد.

مهم‌ترین مسئولیت‌های یونیدو و معاونت توسعه نیز بسترسازی جهت ایجاد تعامل میان بنیاد و سایر نهادهای مرتبط بین‌المللی، کمک به جذب نیروی کار ماهر در این حوزه، کمک به تقویت نهادهای آموزشی مرتبط، حمایت از اتصال کسب‌وکارهای مرتبط جهت اتصال به بازارهای جهانی، تسهیل حضور کارشناسان بین‌المللی در کشور و تامین منابع مالی در حمایت از فعالیت‌های تعریف شده در قالب وام یا سایر ابزارهای مالی اشاره کرد.

این تفاهم‌نامه روز سه‌شنبه مورخ 19 مرداد 95 به امضای طرفین رسید و به مدت سه سال اعتبار خواهد داشت.